۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای مرمت قلعه دختر و اردشیر تخصیص یافت

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1548

۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای مرمت قلعه دختر و اردشیر تخصیص یافت
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: ۲۵ میلیارد ریال از اعتبار ملی برای آغاز و مرحله نخست عملیات مرمت قلعه دختر و قلعه اردشیر کرمان اختصاص داده شد، اما مرمت کامل این ۲ قلعه نیاز به بودجه زیادی دارد.
مجتبی شفیعی افزود: طرح مرمت قلعه اردشیر و قلعه‌دختر کرمان در مرحله فراخوان پیمانکار است که پس از انجام تشریفات انتخاب پیمانکار، عملیات مرمت آن آغاز می شود.
او با بیان اینکه بقایای خشتی قلاع اردشیر و دختر کرمان در طرح مرمت بازسازی می شود تصریح کرد: شهرداری کرمان نیز در کنار مرمت، ساماندهی و محوطه سازی اراضی اطراف قلعه دختر و قلعه اردشیر را انجام می دهد.
تعدیل محدوده قلعه اردشیر و قلعه دختر
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰ حریم و محدوده قلعه های اردشیر و دختر کرمان برای کم کردن مشکلات اجتماعی این منطقه بازنگری و تعدیل شده است.
او خاطرنشان کرد: بخشی از سازه ساخته شده شامل دکل های مخابراتی و صدا و سیما بر روی قلعه دختر و اردشیر جمع آوری شده و در مراحل بعدی به صورت کامل جمع آوری خواهد شد.
مشکلات مالی، مرمت باغ سالار کلانتر کرمان را متوقف کرده است
شفیعی با اشاره به متوقف ماندن مرمت باغ سالار کلانتر شهر کرمان گفت: مرمت این بنا از سال ۹۸ با اعتبار سه میلیارد ریالی میراث فرهنگی آغاز شد و ادامه کار با بودجه مالک پیش رفت که تا پس از اتمام به مجتمع گردشگری و تفریحی تبدیل شود.
او ادامه داد: اما به دلیل تامین نشدن منابع توسط متولی و مجری این بنا، عملیات مرمت فعلا متوقف شده که پس از برطرف شدن این مشکلات کار دوباره آغاز می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 16
  • امروز: 143
  • دیروز: 158
  • هفته: 2,568
  • ماه: 7,352
  • سال: 24,744