استاندار کرمان: بخش زیادی از توان اورژانس استان درگیر حوادث قاچاق اتباع است

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1555

استاندار کرمان: بخش زیادی از توان اورژانس استان درگیر حوادث قاچاق اتباع است
استاندار کرمان گفت: حوادث ناشی از قاچاق سوخت و جابه‌جایی اتباع بیگانه تلخ است و بخش بزرگی از توان مراکز اورژانس این استان را درگیر می‌کند که برای کنترل و جمع‌کردن این موضوع تصمیماتی اتخاذ شده است.
محمدمهدی فداکار در بازدید از مرکز اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: قاچاق سوخت در کرمان نسبت به گذشته کمتر شده به‌طوری‌که روزانه کاهش بیش از ۹۰۰ هزارلیتری مصرف بنزین را در این استان شاهد هستیم و به‌زودی این مهم به طور کامل جمع خواهد شد.
او تأکید کرد: کارکنان اورژانس زحمات زیادی را متقبل می‌شوند، اما این تلاش‌ها کمتر دیده می‌شود درحالی‌که نجات جان انسان‌ها موجب رضایتمندی افراد و جامعه می‌شود.
استاندار کرمان با بیان اینکه فضای استرس و نگرانی در فعالیت‌های اورژانس وجود دارد و دیدن صحنه‌هایی مانند تصادف بسیار سخت و آزاردهنده است ادامه داد: نیروهای اورژانس معمولاً در همه‌جا حضور دارند و خدمت‌رسانی می‌کنند و ارائه خدمت این افراد به شخص آسیب‌دیده و اطرافیانش انرژی مثبت می‌دهد.
فداکار با اشاره به خدمات‌رسانی اورژانس کرمان در ایام اربعین بیان کرد: استان کرمان جاده‌های طولانی دارد که حوادث زیادی در این محورها رخ می‌دهد؛ اما نخستین مرکزی که در صحنه حوادث حاضر می‌شود، اورژانس است.
او گفت: شهرداری‌ها برای اختصاص زمین به‌منظور ساخت مرکز اورژانس در شهرستان‌های استان کرمان تعامل داشته باشند و شرکت‌های بزرگ معدنی نیز می‌توانند بیمارستان‌های سیار خریداری کنند تا اورژانس از آنها استفاده کند.
*برقراری بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تماس سالانه با اورژانس کرمان
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز گفت: ۱۷۵ پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی در این استان فعالیت دارند که ۵۶ پایگاه شهری و ۱۱۶ پایگاه جاده‌ای و سه پایگاه هوایی است.
سید محمد صابری افزود: یک هزار و ۲۵۰ نیرو در پنج مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشغول به فعالیت و خدمات‌رسانی هستند.
او با اشاره به طرح جمع‌آوری مرکز پیام شهرستان‌ها تصریح کرد: اجرای این طرح نگرانی‌هایی را به وجود آورده بود؛ اما خوشبختانه اجرای طرح ادغام مراکز پیام شهرستان‌ها هیچ‌گونه تبعات اجتماعی نداشته و مراکز پیام شهرستان‌های شهربابک، بافت، رابر، ارزوئیه، کوهبنان و بردسیر جمع‌آوری‌شده و تمامی تماس‌ها در مرکز کرمان پاسخ داده می‌شود.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار داشت: حضور پزشک ثابت و ارائه مشاوره‌های پزشکی به تماس‌گیرندگان از مزایای ارائه تمرکز مراکز پیام اورژانس است و امیدواریم در آینده از پزشکان متخصص قلب و مغز و اعصاب هم استفاده کنیم.
او بیان کرد: تعداد کل تماس‌های برقرار شده با اورژانس در استان کرمان سالانه یک میلیون و ۱۰۴ هزار و ۸۰۲ مورد بوده و ماهانه ۹۲ هزار و ۷۱ مورد تماس با اورژانس داریم و تعداد مأموریت ۲۳۰ هزار و ۵۶۰ مورد و ماهانه ۱۵ هزار و ۲۴۷ مورد است.
صابری ادامه داد: تعداد مأموریت‌های حوادث و تصادفات جاده‌ای استان کرمان ۴۹ هزار و ۸۵۲ مورد در سال و چهارهزار و ۱۵۴ مورد در ماه بوده است و در حوادث ویژه که تعداد فوتی حداقل ۲ نفر و یا تعداد مصدوم حداقل چهار نفر باشد نیز طی سال گذشته یک هزار و ۱۷۷ حادثه ویژه داشتیم که ۵۶۸ مورد مربوط به استان کرمان و مابقی مربوط به استان سیستان و بلوچستان بود.
او خاطرنشان کرد: تعداد حوادث ویژه در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان ۳۲۹ مورد و هشدارهای هواشناسی و زلزله‌های بیش از سه ریشتر، طی یک سال گذشته ۲۰۵ مورد بوده است.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تأکید کرد: تأمین زمین برای احداث پایگاه‌های شهری در شهرهای کرمان، رفسنجان، سیرجان، بم و جیرفت از چالش‌های حوزه اورژانس در استان کرمان است که با وجود مصوبه هیئت وزیران دستگاه‌ها همکاری نمی‌کنند.
او افزود: مشکل در ارتباطات داخلی و نیاز به نصب دکل و آنتن، احداث هلی پد در جاده‌ها و مناطق سخت‌گذر، فرسوده بودن ۵۰ درصد از ناوگان اورژانس و تأمین سه دستگاه بیمارستان سیار نیز از مطالبات اورژانس است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 40
  • امروز: 72
  • دیروز: 177
  • هفته: 1,651
  • ماه: 7,905
  • سال: 25,759