ثبت جهانی قصه‌های کرمانی، روی میز کانون پرورش فکری کودکان

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1560

ثبت جهانی قصه‌های کرمانی، روی میز کانون پرورش فکری کودکان
سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان گفت: تأکید داریم جشنواره قصه‌گویی به‌صورت بین‌المللی برگزار شود؛ زیرا به دنبال ثبت جهانی قصه‌های کرمانی هستیم.
اکبر خدادادی در نشست خبری اظهارداشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ۶۰ نوع فعالیت دارد و بسیاری از این ظرفیت آگاه نیستند درصورتی‌که کانون، تخصصی‌ترین مرکز برای کودکان و نوجوانان است.
کودکی بهتر، زندگی بهتر
او بیان کرد: شعار هفته ملی کودک از ۱۵ تا ۲۱ مهرماه جاری “کودکی بهتر، زندگی بهتر” است و جامعه باید به سمتی برود که زیرساخت‌ها را برای زندگی بهتر برای کودکان و نوجوانان فراهم کند.
سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان ادامه داد: برنامه‌های روش‌مند و هدف‌مند در کانون داریم و برنامه‌ها متناسب با روان‌شناسی سنی و بیان هنرمندانه است. خدادادی ابراز داشت: برنامه “شصتم خبردار شد” را در دستور کار داریم که قرار است ۶۰ فعالیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را طی ۶۰ روز هم‌زمان با هفته ملی کودک معرفی کند و همه برنامه‌ها با همکاری مردم، شدنی است.
اکران انیمیشن «بچه زرنگ» در سینما شهر تماشا کرمان
او اظهار کرد: فیلم “بچه زرنگ” از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است و رتبه اول بخش انیمیشن جشنواره فجر سال گذشته را به دست آورد و از هفته گذشته در سینمای شهر تماشا کرمان اکران شده است
به دنبال ثبت جهانی قصه‌های کرمانی هستیم
سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان ادامه داد: بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی نیز دارای مرحله استانی و کشوری است و به دنبال ثبت جهانی قصه‌هایمان هستیم و کرمان ظرفیت لازم برای عنوان پایتخت قصه‌های کویر را هم دارد و شعار این جشنواره هم «با لبخند قصه بسازیم» هست.
خدادادی ابراز داشت: بخش سردار حاج‌قاسم سلیمانی و کارآفرینی، ازجمله بخش‌های جشنواره قصه‌گویی است و مردمی‌سازی از مهم‌ترین اهداف این جشنواره به شمار می‌رود و افراد مختلف می‌توانند در این برنامه شرکت کنند
او از کارهای فرهنگی تکراری به‌عنوان یکی از آسیب‌های سال‌های اخیر نام برد و افزود: بخش زبان اشاره را در حالی در جشنواره قصه‌گویی داریم که مراکز فراگیر کانون به بچه‌های با نیازهای خاص (معلول) خدمات می‌دهند.
خدادادی ادامه داد: عضویت رایگان در کانون پرورش کودکان و نوجوانان برگزاری کارگاه‌ها، اعزام ماشین‌های سیار کانون به مناطق محروم، شب‌شعر طنز، رونمایی از کتاب و اجرای دو تئاتر کودک از دیگر برنامه‌های هفته ملی کودک در کرمان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :