رئیس سازمان تحقیقات کشاورزی مطرح کرد. بازاریابی و فروش محصولات مشکل اصلی عشایر و روستاییان

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1569

رئیس سازمان تحقیقات کشاورزی مطرح کرد. بازاریابی و فروش محصولات مشکل اصلی عشایر و روستاییان
رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به اینکه روستاها کانون تولید بخش کشاورزی و دستیابی به امنیت غذایی هستند، گفت: بخشی از تولیدات زنان روستایی و عشایری به کشورهای اروپایی و حتی کانادا صادر می‌شود. اما مشکل اصلی در زمینه بازار و بازاریابی است.
به گزارش ایسنا مجتبی خیام نکویی در هفتمین همایش ملی روز جهانی زنان روستایی با بیان اینکه مهمترین رسالت سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در بخش کشاورزی تامین امنیت غذایی پایدار است، گفت: در زمان پیروزی انقلاب تولیدات محصولات کشاورزی در کشور ۲۵ میلیون تن و جمعیت نیز ۳۶ میلیون نفر بود، اما امروزه میزان تولیدات کشاورزی ۵ برابر شده و به ۱۲۵میلیون تن رسیده و جمعیت نیز ۸۷ میلیون نفر شده است.
وی با بیان اینکه ضریب خودکفایی در بخش کشاورزی ۸۰ درصد است، گفت: مهمترین رسالت سازمان تات ساماندهی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های آموزشی و پژوهشی در بخش کشاورزی است.
رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی اضافه کرد: اگر امروز افزایش ۱۰۰ میلیون تنی مواد غذایی را داریم بخش قابل توجهی از این افزایش تولید بر عهده زنان روستایی و عشایری است.
وی عنوان کرد:حدود ۱۲ درصد از جمعیت کشور یعنی ۱۰ میلیون نفر را زنان روستایی تشکیل می دهند و ۵۰۰ هزار نفر نیز زنان عشایری هستند.
نکویی تصریح کرد:۲۵ درصد گوشت قرمز کشور توسط عشایر تولید می شود و سهم زنان عشایری در تولید این میزان گوشت قرمز قابل توجه است. همچنین زنان عشایر و روستایی در افزایش تولید محصولات زراعی، باغی، شیلاتی، محصولات لبنی، عسل نیز نقش مهمی دارند.
به گفته وی متاسفانه در طول سال‌های بعد از انقلاب نقش زنان روستایی و عشایری در وجوه مختلف کمتر به جامعه معرفی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 12
  • امروز: 126
  • دیروز: 271
  • هفته: 2,361
  • ماه: 7,514
  • سال: 24,998