شهباز حسن‌پور‌، نماینده مجلس: عشایر استان به روز سیاه نشسته‌اند

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1271

شهباز حسن‌پور‌، نماینده مجلس: عشایر استان به روز سیاه نشسته‌اند

به گفته حسن‌پور نماینده سیرجان و بردسیر در مجلس، با وجود اینکه قیمت دام در سراسر کشور آزاد اعلام شده اما در استان کرمان و شهرستان سیرجان هنوز قیمت دستوری است.

 طبق اعلام نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی، عشایر استان کرمان به روز سیاه نشسته‌اند، قیمت گوشت دام پایین تعیین شده و شرکت امور پشتیبانی دام هنوز خریدی انجام نداده و این در حالی است که سال‌های گذشته در این فصل گوشت دام را از عشایر خریداری می‌کرده است. حسن‌پور ادامه‌داد: قیمت دام در سراسر کشور آزاد اعلام شده اما در استان کرمان و شهرستان سیرجان هنوز قیمت دستوری است.

حسن‌پور می‌افزاید: کرمان اولین استان کشور در زمینه تعداد دام است و عشایر با مشکل آب روبرو هستند.

وی همچنین در ادامه افزود: حدود ۶ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز اتباع بیگانه در شهرستان سیرجان در حال تحصیل هستند.

شهباز حسن‌پور در جلسه شورای برنامه‌ریزی شهرستان سیرجان با اشاره به حقوق پایین کارکنان اداره جهاد کشاورزی سیرجان،گفت: پایین‌ترین حقوق در کشور متعلق به مجموعه وزارت جهاد کشاورزی است.

حسن‌پور در ادامه درباره پروژه‌هایی که بنیاد مسکن اجرا کرده، بیان‌کرد: شهرک‌هایی که به مردم واگذار شده در بحث زیرساخت آب و برق و گاز مشکل دارند.

او در ادامه از ۲۳ مدرسه خیرساز آماده تحویل در مهرماه خبر داد و افزود: پنج خانه عالم نیمه تمام در شهرستان سیرجان داریم.

حسن‌پور گفت:حدود ۶ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز اتباع بیگانه در شهرستان سیرجان در حال تحصیل هستند و این موضوع مشکلی برای این شهرستان ایجاد کرده زیرا مردم به دلیل مسائل فرهنگی اجازه نمی‌دهند، فرزندانشان در این مدارس تحصیل کنند.

علی یعقوبی سرپرست فرماندار سیرجان نیز در این جلسه درخواست فراهم کردن زیرساخت‌های شرکت‌های دانش بنیان شهرستان سیرجان را داشت. طبق اعلام او، در حوزه آموزش و پرورش عادی و عشایری شهرستان سیرجان کمبودهایی وجود دارد و در برخی از مدارس عشایری حتی صندلی برای نشستن دانش آموزان ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :