انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین منابع طبیعی استان و فولاد بوتیا

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1576

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین منابع طبیعی استان و فولاد بوتیا
اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری کرمان با شرکت فولادبوتیای ایرانیان تفاهم نامه همکاری امضا کردند.
در راستای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در مدت چهار سال باهدف انجام تعهدات استان کرمان نسبت به تولید و کاشت ۲۲ میلیون اصله نهال طی ۴ سال، سالانه ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار اصله نهال با مشارکت بخش خصوصی، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کرمان با شرکت فولاد‌بوتیای ایرانیان تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.
علیرضا ابوالحسنی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کرمان در این نشست گفت: رئیس جمهور مرداد سال‌گذشته در جریان بازدید از وزارت جهادکشاورزی، دستور داد در ۴ سال آینده یک میلیارد درخت در کشور کاشته شود، مدیر کل منابع طبیعی این اقدام را در شرایطی که دنیا برای کاهش آلودگی هوا و جذب کربن هوا تلاش می‌کند و کنوانسیون‌های بین‌المللی برای مقابله با تغییرات آب و هوایی پیمان‌هایی برای ترسیب کربن منعقد کرده‌اند، مهم خواند.
ابوالحسنی بیان‌کرد: با توجه به آمارها، کشور ما یکی از ۱۰ کشور تولید‌کننده کربن جهان است، ولی از نظر ترسیب و جذب کربن رتبه بین ۴۰ تا ۵۰ را داریم و درخت بهترین منبع ترسیب کربن در جهان است.
مدیر‌کل منابع طبیعی استان با اشاره به فضای‌سبز ایجاد‌شده توسط شرکت‌ فولاد‌بوتیای ایرانیان و احیای پوشش گیاهی در بخش وسیعی از محدوده کارخانه فولادبوتیا با درختان جنگلی بادام‌کوهی و بنه، تصریح‌کرد: با‌توجه به مراقبت و آبیاری نهال‌های غرس شده توسط شرکت فولادبوتیا ایرانیان در آینده‌ای نزدیک شاهد ایجاد جنگل دست کاشت در این منطقه باشیم که علاوه بر اثرات مثبت زیست‌محیطی شامل کاهش‌آلایندگی، حفظ خاک، احیاء پوشش‌گیاهی و زادآوری طبیعی درختان شاهد ایجاد چشم انداز زیبا در منطقه خواهیم بود.
خسروی راد مدیرعامل شرکت فولادبوتیای ایرانیان نیز گفت:در چارچوب مدیریت فولادبوتیای ایرانیان، حوزه منابع‌طبیعی و محیط‌زیست از این قاعده مستثنی نبوده و در اسناد بالا دستی، چون خط‌مشی و سند راهبرد مباحث مسئولیت‌های ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست از توجه ویژه‌ای برخوردار است.
او با اشاره به اینکه این شرکت در زمره معین‌های اقتصادی در استان کرمان توجه جدی به مسئولیت اجتماعی در راستای صیانت از منابع‌طبیعی، محیط‌زیست و اشتغال پایدار را در برنامه‌های اولویت‌دار خود قرار داده است، اظهار‌کرد: توسعه فضای‌سبز بیش از تعهدات قانونی با کاشت گونه‌های متناسب با اقلیم که اکثرا به روش آبیاری قطره‌ای نگهداری می‌شوند با اجرای یکی از مجهزترین کارخانجات تصفیه فاضلاب و اسمز معکوس آب، مدیریت منابع آب و پساب‌صنعتی با احداث طرح آبگیری از باطله‌ تر (دیواترینگ و فیلترپرس) در کارخانه‌های کنسانتره سنگ آهن، مدیریت بهینه مواد، انرژی و منابع با توجه به چرخه عمر حیات محصولات و خدمات از بعد آثار و پیامد‌ها از جمله موارد حائز اهمیت این شرکت با‌هدف حفظ و احیا محیط‌زیست و منابع طبیعی است.
او افزود: میزان آب در فولاد نگران کننده است و در فولاد بوتیای ایرانیان این مسئله به شکل طراحی پایه دیده شده است لذا کمتر از ۵۰ درصد از میانگین مصرف کشور، آب مصرف خواهیم‌کرد و این شرکت رکورد کمترین مصرف آب در کشور را دارد.
مدیرعامل شرکت فولاد بوتیای ایرانیان عنوان کرد: آب مورد نیاز این مجموعه از قرارداد پنج سال قبل با وزارت نیرو از طریق دریافت پساب فاضلاب شهری و تصفیه آب دریافتی شهر کرمان تامین می‌شود.
او گفت:این شرکت در راستای مسئولیت اجتماعی خود و برای حفاظت از محیط‌زیست و احیاء منابع صرف نظر از ایجاد ۱۲۵ هکتار فضای سبز داخلی، در مرحله اول اقدام به تولید و کاشت نهال جنگلی، فضای سبزی و زراعت چوبی در سطح قریب ۱۵۰۰ هکتار کرده و در مرحله دوم این شرکت در حال اجرای مقدمات کاشت نهال در عرصه‌ای با مساحت ۱۸۰۰ هکتار و تامین منابع آب از آب‌های نامتعارف است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 52
  • امروز: 23
  • دیروز: 218
  • هفته: 1,304
  • ماه: 7,794
  • سال: 26,416