در هفتمین جلسه شورای مسکن استان مطرح شد: شهرداری‌ها تخفیف در صدور پروانه طرح ملی مسکن را بیشتر کنند

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1586

در هفتمین جلسه شورای مسکن استان مطرح شد: شهرداری‌ها تخفیف در صدور پروانه طرح ملی مسکن را بیشتر کنند
سمیه خدیشی- هفتمین جلسه استانی شورای مسکن استان کرمان در محل فرمانداری جیرفت برگزار شد.
در این جلسه، معاون عمرانی استاندار، مدیران مرتبط با حوزه مسکن مانند، مدیرکل راه و شهرسازی شمال و جنوب استان، مدیرکل بنیاد مسکن استان، و مدیرکل میراث‌فرهنگی و گردشگری و رئیس ستادی شعب بانک مسکن استان کرمان به همراه جمعی دیگر از مسئولان محلی و استانی حضور داشتند و هرکدام با ارائه اعداد و ارقام به بررسی آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای استان پرداختند.
به گزارش کاغذوطن، مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان ضمن تشریح روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در جنوب استان نسبت به برنامه ابلاغی که حدود ۲۱ هزار و ۷۱۳ واحد در جنوب کرمان است از اجرای طرح کلید به کلید در جنوب کرمان خبر داد و افزود: در این طرح هر فردی که در بافت فرسوده زمین یا مسکنی دارد به همان اندازه در بافت جدید زمین به آن شخص واگذار می‌شود.
در ادامه مدیرکل راه و شهرسازی شمال استان کرمان با اشاره به اینکه ۱۲۹ هزار ۲۸ واحد برنامه ابلاغی طرح نهضت ملی مسکن در مجموع شهرهای شمال استان کرمان است، گفت: کمترین میزان استقبال متقاضیان از طرح نهضت ملی مسکن را در دو شهرستان بم و رفسنجان نسبت به دیگر شهرهای استان داشتیم که حدود هفت تا هشت درصد نسبت به برنامه ابلاغی بوده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان در این نشست دررابطه‌با رفع مشکل واگذاری زمین در بعضی شهرهای استان، گفت: در استان با واگذاری‌هایی روبرو شدیم که درگذشته به هر دلیلی خارج از روال قانونی آن انجام نشده و اکنون برای حل این مشکل در صدد بر آمدیم که این واگذاری‌ها را قانونی کنیم.
مصطفی موسوی آیت‌اللهی با اشاره به معضل واگذاری زمین در محدوده خالق آباد جیرفت، عنوان کرد: مشکل زمین‌های خالق آباد جیرفت در کارگروهی مطرح شد و در این کارگروه به دنبال حل موضوع با هماهنگی دستگاه‌های ذی‌ربط در پی حل مشکل مردم هستیم.
معاون استاندار با اشاره به اینکه دولت با حساسیت پیگیر طرح نهضت ملی مسکن است، عنوان کرد: قبل از این در زمان اجرای طرح مسکن مهر اراضی دولتی در آن طرح هزینه شد و اراضی مازاد از دستگاه‌های مختلف دولتی به این طرح اختصاص یافت و حالا برای تأمین زمین طرح نهضت ملی مسکن مجبور شدیم محدوده شهر را گسترش دهیم.
او با بیان اینکه در استان کرمان تأمین زمین طرح نهضت ملی مسکن به‌صورت صددرصد انجام‌گرفته است، ادامه داد: در راستای تأمین زمین طرح نهضت ملی مسکن سعی شد که اراضی نزدیک به محدوده شهر با اولویت دسترسی و تأمین ضروریاتی چون آب و برق به محدوده شهری الحاق شوند.
موسوی اظهار داشت: هزینه‌های تأمین خدمات آب و برق در این طرح طبق مصوبه شورای‌عالی مسکن به این صورت است که حدود یک‌سوم هزینه سهم دولت از محل اعتبارات استان است و بخش دیگر این هزینه از محل صنایع و معادن تأمین می‌شود.
از دیگر مصوبات هفتمین جلسه شورای مسکن استان حل‌شدن مشکل مسکن جیرفت و مشخص‌شدن تعیین محدوده آن بود که معاون استاندار بیان داشت: محدوده مشخص شده در جیرفت به شورای‌عالی معرفی می‌شود که این واحدها به‌صورت تک‌واحدی در اختیار متقاضیان بگیرد. بخشی از اراضی هم در راستای تأمین تأسیسات شهری موردنیاز در نظر گرفته می‌شود.
موسوی تأکید کرد که بانک‌ها بدون معطلی باید تسهیلات نهضت ملی مسکن را در اختیار متقاضیان قرار دهند و بایستی این واگذاری تسهیلات بر اساس مصوبه دولت و ابلاغیه شورای مسکن انجام شود.
معاون استاندار خطاب به مدیرکل بنیاد مسکن اعلام کرد هر دستگاهی بیشتر از ده روز پاسخ استعلام مربوطه را ندهد آن استعلام، مثبت تلقی می‌شود و کار باید انجام شود.
معاون عمرانی استاندار از دیگر مصوبات نشست به همکاری شهرداری‌ها در طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: از شهرداری می‌خواهیم که باهدف اینکه هزینه کمتری به مردم تحمیل شود اعمال تخفیف در صدور پروانه را بیشتر کنند و این تخفیف از ۳۰ درصدی که در شورای‌عالی استان مصوب شده را بالاتر ببرند و از طرف دیگر و اگر شهرداری بیش از سهم ۳۰ درصد خود تخفیف لحاظ کرد، ادارات کل راه و شهرسازی شمال و جنوب در اختصاص اراضی مورد تفکیک به شهرداری‌ها جبران کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 21
  • امروز: 230
  • دیروز: 271
  • هفته: 2,465
  • ماه: 7,618
  • سال: 25,102