اعظمی با هشدار به قلع و قمع درختان جنوب کرمان؛ درختان جنگل‌های جیرفت غیرقانونی قربانی رشوه‌های کلان شدند

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1594

اعظمی با هشدار به قلع و قمع درختان جنوب کرمان؛ درختان جنگل‌های جیرفت غیرقانونی قربانی رشوه‌های کلان شدند
دبیر مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبق اسناد و مستندات قطع درختان جنوب در سایه زیر میزی و رومیزی خود را نشان داده، گفت: درختان جنوب کرمان قربانی زیاده خواهی گروهی از متولیان امر شده که نظارت مطلوبی برای حفاظت از منابع محیط زیستی نداشته‌اند.
ذبیح الله اعظمی ساردوئی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از قاچاق چوب در جنوب کرمان، گفت: در ابتدا باید یادآوری کنم که اداره کل منابع طبیعی و سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان از شمال استان آن جدا و مستقل هستند، در جنوب استان مزارع زراعت چوب در حال گسترش است و هنوز به بهره برداری نرسیده‌اند که امروز بهانه‌ای برای قاچاقچیان چوب مبنی بر حمل اینگونه چوب‌ها باشد.
قلع و قمع غیر قانونی درختان کرمان
نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اجرای دقیق قانون در این مورد، افزود: طی چند روز گذشته عنوان شده درختانی به نام گز شاهی که برخی از کشاورزان منطقه جنوب کرمان از آنها به عنوان بادشکن در اطراف مزرعه بهره می‌گیرند بدون مجوز قطع شده‌اند، با پیگیری‌های صورت گرفته توسط دادستانی جیرفت مشخص شد که این اقدام غیر قانونی بوده است.
قوه قضاییه باید در مورد قطع درختان ورود کند
دبیر مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طبق قانون ملی شدن جنگل‌های کشور و قوانین مرتبط، هر گونه برداشت و بهره‌برداری غیر مجاز از جنگل‌ها و مراتع ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌شود، صدور مجوز قطع اشجار جرمی دیگر است که قوه قضاییه باید در این راستا برخوردی جدی و اساسی داشته باشد.
اعظمی با بیان اینکه طبق اسناد و مستندات قطع درختان جنوب در سایه زیر میزی و رومیزی خود را نشان داده، اظهار داشت: درختان جنوب کرمان قربانی زیاده خواهی گروهی از متولیان امر شده که نظارت مطلوبی برای حفاظت از منابع محیط زیستی نداشته‌اند.
عضو کمیسیون کشاورزی در مجلس یازدهم با بیان اینکه پرونده قطع درختان جیرفت در نتیجه چشم پوشی و بی دقتی گروهی از مسئولان در برابر تخلف است، گفت: بر مبنای دستورالعملی که از سوی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور ابلاغ شده است، گروهی از افراد حتی در مستثنیات خود درختانی از نوع مثمر و یا غیر مثمر هستند که برای قطع آن درخت باید از ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری استان و شهرستان تابعه مجوز قطع دریافت کنند، اما مجوزهای صادر شده بدون بازدید کارشناسان متصدی صورت گرفته است؛ در مواردی ردپای رشوه نیز وجود دارد.
او با بیان اینکه در قاچاق چوب بعضی از حمل چوب درختان مرکبات و غیره سوءاستفاده می کنند و با انتقاد از عدم اجرای قانون توسط دولت، خاطرنشان کرد: در قطع درختان جیرفت فقط شاهد عدم نظارت دقیق، بی توجهی به صدور مجوز قانونی و کم کاری گروهی هستیم که در سایه عدم نظات‌ها اتفاق افتاده است. در حال حاضر پیگیر این مسئله توسط دادستانی کل استان کرمان هستیم و بعد از تکمیل پرونده و مشخص شدن زوایای تخلفات به جامعه و مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 7
  • امروز: 186
  • دیروز: 271
  • هفته: 2,421
  • ماه: 7,574
  • سال: 25,058