رییس کل دادگستری استان کرمان مطرح کرد: مجتمع مس سرچشمه رفسنجان، از واحدهای تولیدی سالم و موثر در توسعه استان است

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1310

رییس کل دادگستری استان کرمان مطرح کرد: مجتمع مس سرچشمه رفسنجان، از واحدهای تولیدی سالم و موثر در توسعه استان است

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: مجتمع مس سرچشمه رفسنجان، از واحدهای تولیدی سالمی است که به رفع مشکلات اقتصادی کشور و توسعه استان کمک می‌کند.

به گزارش روابط‌عمومی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین ابراهیم حمیدی در حاشیه بازدید از مجتمع مس سرچشمه رفسنجان گفت: مجتمع مس سرچشمه رفسنجان یکی از ظرفیت‌های مهم نه‌تنها استان کرمان بلکه کشور ماست. حتی در خاورمیانه کم‌نظیر یا بی‌نظیر است. این مجتمع از مرحله استخراج مواد معدنی تا مرحله تولید آند یا کاتدی که تبدیل به صفحه مس می‌شود را در خود جای داده و ظرفیت بسیار خوب تولیدی و صنعتی است.

او بیان کرد: با بررسی‌هایی که به عمل آوردیم مشکل خاصی که بحث تولید این مجموعه را تهدید کند وجود ندارد.

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اهمیت مسائل زیست‌محیطی، افزود: در کنار تولید و اشتغال و استفاده از ظرفیت‌های معدنی که در کشور داریم بحث مسائل زیست‌محیطی هم اهمیت دارد که باید به آن توجه شود.

حجت‌الاسلام حمیدی تصریح کرد: مجتمع مس سرچشمه رفسنجان به مسائل زیست‌محیطی هم توجه دارد و در کنار تولید کاتد مس، از گازهای سمی، اسید سولفوریک را تولید می‌کند که بخشی در کارخانه مصرف و بخشی به واحدهای تولیدی که به آن نیاز دارند در سراسر کشور ارسال می‌شود.

او با بیان اینکه بازرسی‌ها از واحدهای تولیدی و صنعتی به منظور بررسی ظرفیت‌ها و عملکرد آنها انجام می‌شود، گفت: در طول سال به صورت مستمر گزارش‌هایی از عملکرد واحدهای بزرگ تولیدی را دریافت کرده و بررسی می‌کنیم و در کنار این موارد ضمن انجام بازدیدهای میدانی، گزارش‌های رسیده از سازمان بازرسی نیز مورد بررسی و صدور دستورات مقتضی قرار می‌گیرد.

رییس کل دادگستری استان کرمان خاطرنشان کرد: در مجموعه مس سرچشمه رفسنجان مشکلی که به چشم بیاید وجود ندارد، ما به صورت مستمر مسائل را رصد می‌کنیم؛ این واحد از واحدهای تولیدی سالمی است که به رفع مشکلات اقتصادی کشور و توسعه استان کمک می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 145
  • امروز: 96
  • دیروز: 137
  • هفته: 1,476
  • ماه: 7,875
  • سال: 26,077