مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان اعلام کرد. افزایش ۶۰ درصدی کمک‌های خیران به ستاد دیه کرمان

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1595

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان اعلام کرد. افزایش ۶۰ درصدی کمک‌های خیران به ستاد دیه کرمان
مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان با ابراز خرسندی از افزایش ۶۰ درصدی کمک‌های خیران به زندانیان جرائم غیرعمد نسبت به سال گذشته گفت: پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال حدود ۳۰۰ نفر از مددجویان جرائم غیرعمد را آزاد کنیم.
سید حجت‌الله موسوی قوام در نشست هیئت‌امنای ستاد دیه استان کرمان بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۱۷۰ نفر از مددجویان جرائم غیرعمدی که بدهی حدود ۳۵۵ میلیارد و ۲۱ میلیون تومان داشتند، آزاد شده‌اند.
او افزود: حدود ۱۴۸ میلیارد و ۲۱۰ میلیون تومان از بدهی این مددجویان از طریق تخفیف شاکیان، حدود یک میلیارد و ۵۳ میلیون تومان از محل مشارکت مددجویان، حدود شش میلیارد و ۲۷ میلیون تومان آن نیز از طریق پرداخت تسهیلات بانک‌ها و از محل پرداخت ویژه ستاد دیه کشور حدود سه میلیارد و ۵۹۷ میلیون تومان و ستاد دیه استان حدود هفت میلیارد تومان از محل تعهدات خیرین و گلریزان پرداخت شده است.
مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان از وصول حدود ۸۰ درصد از تعهدات گلریزان‌ها در استان خبر داد و در ادامه با ابراز خرسندی از افزایش ۶۰ درصدی کمک‌های خیران به زندانیان جرائم غیرعمد نسبت به سال گذشته اظهار کرد: امسال نسبت به سال گذشته در آزادی زندانیان ۳۰ درصد رشد داشتیم و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال بتوانیم حدود ۳۰۰ نفر از مددجویان جرائم غیرعمد را آزاد کنیم.
او ادامه داد: اکنون حدود ۳۰۸ نفر واجد شرایط استفاده از کمک‌های ستاد دیه در زندان‌های استان داریم که حدود ۵۰ نفر آنها از سال گذشته هستند و ۱۳۶ نفر ظرف دو ماه گذشته وارد زندان شده‌اند.
موسوی قوام بیان کرد: در برنامه داریم که در سالگرد حاج‌قاسم سلیمانی به نیت سن سردار دل‌ها ۶۳ زندانی جرائم غیرعمد را آزاد کنیم که نیاز به همکاری داریم که باتوجه‌به ولادت حضرت فاطمه (س) اولویت با آزادی بانوان است.
او بیان کرد: به مناسبت هفته بسیج ۱۴ زندانی جرایم غیرعمد تا چند روز دیگر آزاد می‌شوند. حدود ۴۲ میلیارد تومان بدهی آنها بوده است که از محل تخفیف، تسهیلات قرض‌الحسنه، ستاد دیه مرکز و استان و کمک‌های خیرین تأمین شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :