رییس سازمان برنامه و بودجه عنوان کرد. رشد اقتصادی ۷.۵ درصد در ۶ ماهه نخست سال‌جاری محقق شد

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1596

رییس سازمان برنامه و بودجه عنوان کرد. رشد اقتصادی ۷.۵ درصد در ۶ ماهه نخست سال‌جاری محقق شد
منظور، رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: تحقق نرخ رشد اقتصادی ۷.۵ کشور در ۶ ماهه نخست سال‌جاری دستاوردی بزرگ در راستای شعار سال بود و هدف‌گذاری ما نرخ رشد هشت درصدی در سال‌های آینده‌است.
به گزارش بازار، داود منظور روز پنجشنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قم در سالن کرامت استانداری بیان داشت: تجربه ما در این دو سال نشان داده که فارغ از تهدیدات بین‌المللی کشور توان این را دارد که مسیر رشد و توسعه را دنبال کند.
وی افزود: دغدغه تورم بسیار مهم است و رییس جمهور به موضوع مهار تورم و کترل قیمت‌ها اهتمام زیادی دارند و اقدام‌های خاصی در این خصوص انجام شده‌است.
وی با اشاره به این که مدیریت انجام شده برای کنترل بازار و بهبود عرضه کالاها همه نوید بخش شرایطی با ثبات در کشور است، ادامه داد: در برخی از کالاها محدودیت‌هایی وجود دارد که با افزایش عرضه وضعیت دسترسی مردم به آن‌ها و قیمت این کالاها نیز در حال کنترل شدن است.
منظور گفت: ما مولفه‌های افزایش قیمت و تورم را کنترل کرده و تلاش داریم با کنترل تراز نامه بانک‌ها رشد تورم را مهار کنیم، در این خصوص توانستیم نرخ رشد تورم را به زیر ۳۰ درصد و حدود ۲۶ درصد برسانیم. امیدواریم در کنترل پایه پولی هم بتوانیم اقدام‌های موثری را انجام دهیم تا کانون‌های تورم را مهار کنیم.
وی افزود: همچنین مدیریت بازار ارز در حال انجام است و ما باور داریم می‌توانیم با توجه به صادرات خوب غیر نفتی و وضعیت خوبی که در این رابطه داریم در کنار صادرات نفت که به رکوردهای خوبی دست یافته‌است، بازار ارز را مدیریت کنیم تا فعالان اقتصادی بتوانند بر روی شاخص‌ها برنامه ریزی لازم را داشته باشند.
وی بااشاره به این که اقبال مردم به استفاده از کالا برگ درحال افزایش است، ادامه داد: تدابیر دولت برای معیشت اقشار کم درآمد جز سیاست‌های اصلی آن به شمار می‌آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 26
  • امروز: 28
  • دیروز: 240
  • هفته: 1,938
  • ماه: 7,576
  • سال: 25,140