نمایشگاه ملی صنایع‌دستی کرمان ۹۰ میلیارد ریال فروخت

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1607

نمایشگاه ملی صنایع‌دستی کرمان ۹۰ میلیارد ریال فروخت
معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از فروش ۹۰ میلیارد ریالی پانزدهمین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی این استان در سیرجان خبر داد.
کاظم حسین‌زاده با اشاره به برگزاری این نمایشگاه از ۱۴ تا ۱۸ آذرماه ۱۴۰۲ در خیابان گلیم سیرجان افزود: ۵۴ میلیارد ریال فروش مستقیم و ۳۶ میلیارد ریال نیز میزان اخذ سفارش نمایشگاه صنایع‌دستی مذکور بوده است.
او با بیان اینکه ۴۰ هزار نفر از نمایشگاه صنایع‌دستی سیرجان بازدید کرده‌اند اظهار داشت: بیشترین فروش متعلق به رشته‌های دست بافته‌های داری و زیراندازها، هنرهای چوبی و حصیربافی، سفال و سرامیک، رودوزی‌های سنتی و البسه محلی، نساجی سنتی، زیورآلات و سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی بوده است.
معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به برگزاری برنامه‌های جانبی این نمایشگاه ادامه داد: برپایی ۱۰ سیاه‌چادر عشایری از استان‌های کرمان، گلستان، چهارمحال بختیاری، خراسان شمالی و همچنین اجرای تورهای سیرجان گردی جزو این برنامه‌ها به شمار می‌رود.
او به برپایی ۱۸۰ غرفه صنایع‌دستی در فضایی به مساحت پنج هزار مترمربع در شهرستان سیرجان اشاره کرد و افزود: در این نمایشگاه ۳۱ استان در ۱۲۰ غرفه و کرمان در ۶۰ غرفه به معرفی و فروش صنایع‌دستی پرداختند.
حسین‌زاده خاطرنشان کرد: نمایشگاه صنایع‌دستی سیرجان تنوع ۱۰۱ رشته صنایع‌دستی استان کرمان را به معرض نمایش گذاشت و در این نمایشگاه غرفه و محل اقامت برای هنرمندان رایگان بود.
معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان به دستگاه‌های همکار برای راه‌اندازی پانزدهمین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی کرمان در سیرجان اشاره کرد و گفت: فرمانداری ویژه سیرجان، شورای اسلامی شهر و شهرداری سیرجان و شرکت صنعتی معدنی گل‌گهر و مؤسسه معراج اندیشه گل‌گهر و دبیرخانه شهر جهانی گلیم سیرجان از جمله این دستگاه‌ها بوده‌اند.
او خاطرنشان کرد: اداره کل تعاون و کار، زندان‌ها، بهزیستی، کمیته امداد، امور عشایری، فنی و حرفه‌ای، آموزش‌وپرورش و اداره کل امور بانوان استانداری و همچنین انجمن صنایع‌دستی، اتحادیه صنف صنایع‌دستی، اتحادیه تعاونی‌های صنایع‌دستی کرمان و سیرجان و اتحادیه تعاونی‌های فیروزه شهربابک نیز جزو دستگاه‌هایی بودند که برای برپایی نمایشگاه مشارکت داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 2
  • امروز: 47
  • دیروز: 240
  • هفته: 1,957
  • ماه: 7,595
  • سال: 25,159