دادگستری: ورود دستگاه قضا از بیکاری ۴۸۰ کارگر یک کارخانه بزرگ کرمان جلوگیری کرد

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1607

دادگستری: ورود دستگاه قضا از بیکاری ۴۸۰ کارگر یک کارخانه بزرگ کرمان جلوگیری کرد
معاون قضایی دادگستری استان کرمان با بیان اینکه با ورود دستگاه قضایی از تعطیلی یکی از کارخانه‌های بزرگ استان جلوگیری شد گفت: همچنین با این اقدام از بیکاری ۴۸۰ نفر به‌صورت مستقیم جلوگیری به عمل آمد.
علی میرزابیگی بدون اشاره به نام این کارخانه اظهارداشت: رسیدگی به تصفیه پرونده‌های ورشکستگی در اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری کل استان کرمان با لحاظ سرعت و دقت لازم وفق مقررات در دستور کار است.
او توضیح داد: در امر تصفیه یکی از کارخانه‌های بزرگ که بیش از ۴۸۰ نفر به طور مستقیم در آن مشغول به کار هستند و در امر خودکفایی کشور و صادرات محصولات انحصاری نیز نقش مهمی ایفا می‌کند به‌گونه‌ای عمل شد که حتی یک روز در فعالیت کارخانه خلل وارد نشود و ضمن اینکه حتی یک نفر نیروی کار تعدیل نشده، بلکه در امر افزایش نیروی کار و استخدام نیروهای جدید نیز اقدام به‌عمل‌آمده است.
این مقام قضایی اظهار داشت: با تشکیل اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری کل استان کرمان تمامی پرونده‌هایی که منجر به صدور حکم ورشکستگی شده‌اند باتوجه‌به صلاحیت استانی این اداره از سطح استان جمع‌آوری و پس از بررسی و تشکیل پرونده‌های اداری داخلی، امر تصفیه آنها آغاز شده و باهمت همکاران در جریان رسیدگی است.
او اضافه کرد: در تصفیه امور ورشکستگی شرکت‌ها و کارخانه‌های تولیدی به‌خصوص آن دسته از واحدهایی که ورشکسته در حال فعالیت محسوب می‌شوند سعی شده به‌گونه‌ای عمل شود که به امر تولید لطمه‌ای وارد نیاید و با لحاظ نقش تولید در رفع مشکلات اقتصادی و اشتغال استان و کشور به منویات رهبر معظم انقلاب در امر تولید، اشتغال و سیاست‌های ابلاغی قوه قضاییه در رفع موانع کسب‌وکار و تولید اقدام حداکثری به عمل آید.
معاون قضایی دادگستری کل کرمان همچنین توصیه کرده است: واحدهای بازرگانی و تجاری در امر تجارت با لحاظ‌کردن بنیه مالی خود و مشاوره با متخصصان مالی و بازرگانی به فعالیت ادامه دهند و از تکیه بر احتمالات اقتصادی، استقراض و اخذ تسهیلات سنگین از بانک‌ها و موسسه‌های مالی به امید کسب درآمد در آینده به‌منظور بازپرداخت اقساط به‌طورجدی بپرهیزند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 157
  • امروز: 148
  • دیروز: 137
  • هفته: 1,528
  • ماه: 7,927
  • سال: 26,129