کرونا ۱۴ چاپخانه کرمان را تعطیل کرد

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1129

کرونا ۱۴ چاپخانه کرمان را تعطیل کرد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: در استان ۱۷۹ چاپخانه و خدمات وابسته به آن وجود دارد که در زمان بیماری کرونا حدود ۱۴ چاپخانه و خدمات وابسته به آن تعطیل شد.

محمدرضا علیزاده در دهمین همایش صنعت چاپ استان کرمان با تشریح ابعاد مختلف اهمیت صنعت چاپ تصریح کرد:در چرخه فرهنگ،حوزه‌های مطبوعات و رسانه‌ها،تبلیغات، آموزش و نشر به صنعت چاپ وابسته است و می‌طلبد برای رفع تدریجی مشکلات و دغدغه هایی که در صنعت چاپ وجود دارد همه کمک کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه وقفه یکساله در برگزاری همایش صنعت چاپ به وجود آمد اظهار‌داشت:بیماری کرونا و مشکلات آن بر صنعت چاپ تاثیر مضاعف گذاشت و هر حوزه به نوعی تلاش کرد تا با محدودیت های ویروس کرونا و تبعات آن مقابله کند.

او ادامه داد:البته اقداماتی انجام شده که جوابگو نیست و تسهیلات سامانه کارا و اقدامات اداره کل تعاون و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همگی در تسهیل و به حداقل رساندن مشکلات این حوزه بوده است.علیزاده با اشاره به نقش صنعت چاپ در جامعه گفت:مشکلات حوزه فرهنگ و هنر گریبانگیر اشتغال،سرمایه گذاری و صنعت نیز هست و اگر در استان‌ها مدیران اختیارات متناسبی داشتند بسیاری از مشکلات به حداقل می رسید؛ به هر حال باید تلاش شود با رونق صنعت چاپ،زمینه اشتغال و درآمدزایی برای فعالان این عرصه فراهم آید.

او تاکید کرد:با توجه به اینکه صنعت چاپ جزو صنایع مادر در حوزه مسائل فرهنگی و اقتصادی است، این همایش باید گامی برای رفع تدریجی مشکلاتی که صنعت چاپ وجود دارد باشد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان نیز گفت: با‌وجود گسترش فضای مجازی هنوز مردم با کتاب و روزنامه الفت بیشتری دارند و این ارتباط،اهمیت صنعت چاپ را در جامعه نشان می دهد.حسین مهرابی با اشاره به مشکلات مطرح شده در همایش صنعت چاپ اظهار‌داشت:در خصوص مالیات، بیمه و سایر دغدغه‌ها و مشکلاتی که وجود دارد آماده هرگونه حمایت و ارتباط با روسای ادارات و دستگاه‌های مسئول طی جلسه‌ای با حضور روسای اتحادیه ها در این خصوص هستیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 19
  • امروز: 18
  • دیروز: 240
  • هفته: 1,928
  • ماه: 7,566
  • سال: 25,130