چهارمین نمایشگاه تامین زنجیره فولاد و مس افتتاح شد. حضور ۷ شرکت بزرگ بورسی در نمایشگاه

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1611

چهارمین نمایشگاه تامین زنجیره فولاد و مس افتتاح شد. حضور ۷ شرکت بزرگ بورسی در نمایشگاه
۷ شرکت بزرگ بورسی و فرابورسی ایرن در چهارمین دوره نمایشگاه تامین زنحیره فولاد و مس ایران حضور دارند. گهر زمین به عنوان اولین وبزرگترین شرکت فرابورسی ایران و هلدینیگ‌های بزرگ بورسی مثل صنایع ملی مس ایران، میدکو ، لاستیک بارز ، جهان فولاد سیرجان و فولاد سیرجان ایرانیان. به گفته مجری این نمایشگاه امسال ۸۵ شرکت در این نمایشگاه غرفه دارند که که بیش از ۳۰ درصد آن‌ها کرمانی هستند.
چهارمین دوره نمایشگاه مس فولاد ماشین آلات و تجهیزات وابسته در فضایی به مساحت ۳ هزار و ۵۰۰ متر مربع برگزار شده است. نمایگشاه فولاد از سال ۹۷ شروع به کار کرده و در ۳ دوره قبلی این نمایشگاه با عنوان نمایشگاه زنجیره تامین فولاد یا سیمکس برگزار می شد، از این دوره اما به گفته بردیا امیر تیموی، مجری این نمایشگاه از امسال با توجه به اینکه زنجیره تامین مس در دستور کار ایمیدرو قرار گرفته ، تامین مس نیز به موضوع این نمایشگاه اضافه شده است.
دوره چهارم این نمایشگاه در سایت نمایشگاه بین‌المللی کرمان در ۳ سالن نمایشگاهی و در فضای نزدیک به ۳ هزار و پانصد متر مربع برگزارشده است.
این نمایشگاه با استقبال خوبی از سوی مشارکت کنندگان مواجه شده و بسیاری از شرکت‌های بزرگی که جزو ۱۰ شرکت برتر بورس کشور هستند همچون شرکت مس ملی ایران، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر، شرکت معدنی و صنعتی گهر زمین، هلدینگ میدکو و بسیاری از سایر شرکت های بزرگ بورسی در آن حضور دارند.
به گفته امیر تیموری ۸۵ شرکت در این نمایشگاه غرفه دارند که در این بین ۳۰ تا ۴۰ درصد از این غرفه‌ّا متعلق به شرکت‌های کرمانی است.
کرمان به عنوان معدنی‌ترین استان ایران شناخته شده و در حدود ۲۵ درصد منابع معدنی ایران در کرمان قرار دارد و ۵۵ درصد سنگ آهن کشور در کرمان تولید می‌شود. همچنین نخستین استانی که مس در آن استخراج و بهره‌برداری شد همین استان بود و بیشترین پهنه‌های کانی مس هم در استان کرمان قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 125
  • امروز: 21
  • دیروز: 137
  • هفته: 1,401
  • ماه: 7,800
  • سال: 26,002