جنوب در یک قدمی سوختن در آتش کرونا

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 851

جنوب در یک قدمی سوختن در آتش کرونا

دکتر مکارم رییس علوم پزشکی جیرفت: شرایط جنوب استان شکننده است و در صورت بی‌توجهی جامعه، هر لحظه امکان دارد آتش کرونا در جنوب شعله ور شود.

شیوع کرونا در بسیاری از شهرستان‌های استان به خصوص شمال استان وخیم شده است، این پیک شدید کرونا، ستاد استانی مبارزه با کرونا را بر آن داشت که در آخرین تصمیم خود، محدودیت‌های ویژه ای را برای شهرستان‌های کرمان، رفسنجان، سیرجان، بافت، بردسیر و زرند که به تعبیر ستاد در شرایط حاد و فوق قرمز کرونایی هستند، اعمال کند. مشاغل غیر ضروری در این شهرستان ها به مدت دو هفته تعطیل شدند. اکنون این نگرانی در جنوب استان به وجود آمده است که بعد از شهرستان های شمالی، درگیر پیک سوم کرونا شود، دکتر مکارم رییس علوم پزشکی جیرفت در مورد این نگرانی به کاغذ وطن گفت: این تصمیمات در ستاد استانی مبارزه با کرونا، بر اساس نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا ،گرفته می شود و برای شهرستان هایی که میزان بستری های کرونایی در آن ها بیشتر است، محدودیت های ویژه در نظر گرفتند، اما بقیه شهرستان ها هم باید توجه ویژه داشته باشند ، چون بزرگترین آفت موضوع عادی انگاری بیماری کرونا است ،  دکتر مکارم تاکید کرد که در تمام شهرستان های جنوبی، علوم پزشکی از همه ی توانش استفاده می کند. وی ادامه داد: اگر ما در جنوب استان، اکنون خوب رفتار کنیم این امکان وجود دارد  که یک ماه دیگر به مشکلی برنخوریم .

  امکان ورود با تاخیر جنوب در پیک کرونا

 دکتر مکارم گفت: این احتمال وجود دارد که جنوب استان کرمان درگیر این پیک شود اما با تاخیر، مانند ورود کرونا که در جنوب با یک تاخیر رخ داد. به گفته مکارم ، هرمزگان ، بندرعباس و ایرانشهر هم وضعیت مشابه جنوب کرمان را دارند و البته تردد در این مناطق هم بیشتر است. وی ادامه داد: اگر مردم رعایت کنند، ممکن است ،  پیک سوم محدود تر از جنوب رد شود . رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در ادامه عنوان کرد : متاسفانه علاوه بر افزایش بی توجهی به پروتکل های بهداشتی، بسیاری از موارد بستری شده در بیمارستان ها هم  شرایط کرونایی شدیدتری دارند  و این موضوع  به  دلیل بی توجهی به علایم است و فرد ممکن است  در اوج شدت بیماریش به بیمارستان مراجعه کند یا  زمانی  مراجعه کند که ریه  اش کامل درگیر شده  باشد ، مردم باید مراقب باشند  و اگر مشکلی پیدا کردند، خود و خانواده خود را ایزوله کنند، دکتر مکارم خطاب به مردم تا کید کرد: در صورت داشتن علائم به مراکز 16 ساعته  یا   پزشکان متخصص و عمومی مراجعه کنند و هم چنین در سامانه 4030   به طور مرتب سلامتی خودشان را ارزیابی کنند .دکتر مکارم  رییس علوم پزشکی جیرفت خاطر نشان کرد : در شرایط فعلی ما در جنوب استان در پیک کرونا قرار نداریم اما  شرایط شکننده است و هر لحظه ممکن است ، آتش کرونا در  در جنوب مشتعل و وضعیت به شدت خطرناک شود  اما اگر مردم رعایت کنند این موج کرونا ، موج سهمگینی نخواهد بود .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 93
  • امروز: 54
  • دیروز: 158
  • هفته: 2,479
  • ماه: 7,263
  • سال: 24,655