رشد ۳ برابری در ساخت راه‌های روستایی جنوب استان کرمان

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1612

رشد ۳ برابری در ساخت راه‌های روستایی جنوب استان کرمان
رشد ۳۰۰ درصدی در ساخت راه های روستایی و همچنین رشد ۳ برابری در اجرای عملیات روکش راه‌های اصلی، فرعی و روستایی در جنوب کرمان نتیجه تلاش مجموعه این اداره کل و نشان از حمایت‌های ریاست جمهوری از منطقه کم برخوردار جنوب کرمان است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری این اداره کل گفت: در یک سال اخیر، عملیات روکش آسفالت به طول ۱۶۰ کیلومتر و همچنین عملیات روکش‌های حفاظتی میکروسرفیسینگ، اسلاری سیل و چیپ سیل به طول ۹۰ کیلومتر در سطح راه‌های اصلی، فرعی و روستایی منطقه انجام شده است.
مجتبی محمودی، اهمیت ساخت و آسفالت راه‌های روستایی را در راستای افزایش رونق اقتصادی یادآور شد و افزود: از سال گذشته تا کنون، ۱۳۰ کیلومتر راه روستایی برای بهره مندی ۶۲۰۰ خانوار از راه آسفالته به بهره برداری رسیده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان با اشاره به تعمیرات اساسی ابنیه فنی در راه‌های این منطقه خاطرنشان کرد: تعمیر، مرمت و بازسازی ۲۰۰ دستگاه پل در حوزه راه‌های جنوب کرمان نیز انجام شده و پنج پل خسارت دیده از سیل دی ماه ۱۴۰۰ نیز با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد در حال تکمیل هستند.
او از افزایش ایمنی جاده‌ها به عنوان اولویت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان نام برد و تصریح کرد: حذف ۳۷ نقطه پر حادثه با نصب بیش از ۲۰۰۰ دستگاه تجهیزات ایمنی، خط کشی راه‌ها به طول ۲۲۷۰ کیلومتر و نصب بیش از ۱۴ کیلومتر حفاظ فلزی، بتنی و نرده پل از دیگر اقدامات انجام شده برای افزایش ایمنی راه‌ها در راه‌های حوزه جنوب کرمان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :