گلِ محمدی و خرمای کلوته ۲ زنجیره ارزش استان شناخته شدند

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1621

گلِ محمدی و خرمای کلوته ۲ زنجیره ارزش استان شناخته شدند
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان با اشاره به تاکید رییس جمهور و وزیر کشور بر فعالیت در حوزه زنجیره‌های ارزش گفت: هر استان چند خوشه و زنجیره‌ ارزش ملی و استانی دارد که گل محمدی و خرمای کلوته به عنوان ۲ زنجیره ارزش در حوزه ملی برای این استان انتخاب شده است.
به گزارش کاعذوطن به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، امیر حسن‌زاده در چهارمین جلسه گروه کاری زنجیره ارزش راهبردی استان اظهار کرد: خرما و گل محمدی ۲ محصولی است که برای استان زنجیره ارزش بالایی دارد و زمینه فعالیت در حیطه‌های مختلف آن فراهم است.
وی اضافه کرد: زنجیره ارزش، صرف کار مطالعاتی و پژوهشی نیست و باید اقدامات عملیاتی در مورد آن انجام شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان ادامه داد: فضای کاری زنجیره‌ ارزش فراهم است و دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان آمادگی کامل دارند.
او با اشاره به انتخاب راهبران زنجیره ارزش در استان یادآور شد: طبق مقررات، راهبران نباید از مجموعه دستگاه‌های دولتی باشند و مطالعات و پژوهش‌های کار نیز باید به صورت عملیاتی پیش رود.
حسن‌زاده بیان کرد: تاکید ما در سرمایه‌گذاری‌ها بر راه‌اندازی صنایع پایین دستی است و از سرمایه‌گذاران در این حیطه نیز استقبال می‌شود به ویژه در جنوب استان که ظرفیت‌های بالایی نیز دارد.
۶۰ میلیارد ریال برای ۲ خوشه هزینه می‌شود
محمدرضا وحیدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان هم در این نشست گفت: ۵۰ میلیارد ریال برای زنجیره ارزش خرما و حدود ۱۰ میلیارد ریال هم برای زنجیره ارزش گل محمدی در استان در حوزه مطالعه و اقدامات اجرایی در نظر گرفته شده است.
مهدی حسینی‌نژاد مدیرکل صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان نیز توجه به قطعه‌سازی، دانش‌بنیان‌ها و تجارت الکترونیک را به عنوان پیشران‌ها مورد تاکید قرار داد و گفت: گوهرسنگ، فرش و صنایع پایین دستی مس مورادی است که در زنجیره ارزش باید توجه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 11
  • امروز: 6
  • دیروز: 240
  • هفته: 1,916
  • ماه: 7,554
  • سال: 25,118