راه‌اندازی اورژانس هوایی سیرجان در آینده نزدیک

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 576

راه‌اندازی اورژانس هوایی سیرجان در آینده نزدیک

رئیس مرکز مدیریت حوادث و اورژانس۱۱۵ دانشکده علوم پزشکی سیرجان گفت: آمار حوادث جاده ای در سیرجان متاسفانه کمی بالاست به طوری که از ابتدای امسال تا کنون ۴۸ نفر در حوزه های استحفاضی سیرجان در حوادث جاده ای جان باختند.

نبی الله حیدرپور در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه کویر به مناسبت ۲۶ شهریورماه سالروز تاسیس اورژانس پیش بیمارستانی در رابطه با وضعیت مدیریت حوادث در شهرستان سیرجان و عملکرد مرکز اورژانس۱۱۵ اظهار کرد: از ابتدای سال تا کنون قریب به ۴۳ هزار تماس با مرکز ارتباطات اورژانس سیرجان داشتیم، بیش از ۷۳۰۰ مورد پرسنل اورژانس به عملیات امدادی اعزام شده اند و در این ماموریت‌ها بیش از ۴۳۰۰ بیمار و مصدوم ازسطح شهر و جاده ها به بیمارستان ها اعزام شده اند.

وی افزود: به دلیل موقعیت جغرافیایی شهرستان سیرجان آمار حوادث جاده ای در حوزه مواصلاتی این شهرستان متاسفانه بالاست به طوری که از ابتدای امسال ۴۸ نفر در حوزه های استحفاضی سیرجان در حوادث جاده ای فوت کرده که از این تعداد ۲۳ نفر در دم و مابقی پس از انتقال به بیمارستان جان باختند؛ البته ۱۵ مورد بیمار در این مدت پس از ایست قلبی تنفسی با عملیات موفقیت آمیز احیا، به زندگی بازگشتند.

حیدر پور ادامه داد: زیرساخت های راه اندازی اورژانس هوایی در سیرجان از جمله پایگاه اورژانس هوایی، پدهای هلی کوپتر در بیمارستان ها و برخی محورهای مواصلاتی آماده است و پس از استقرار هلی کوپتر آمبولانس در سیرجان، به زودی اورژانس هوایی در سیرجان به عنوان دومین شهرستان استان راه اندازی می شود.

وی گفت: یکی از مهمترین اقدامات اورژانس سیرجان راه اندازی سیستم اتوماسیون مرکز حوادث است به طوری که به صورت الکترونیک ناوبری کلیه مراحل دریافت خبر، اعزام، حرکت از محل و تحویل به بیمارستان از طریق GPS و دوربین های آنلاین کنترل می شود و بر سرعت خدمات رسانی می افزاید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :