تأمین امنیت غذایی صرفاً با بسیج مردمی امکان‌پذیر است

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1650

تأمین امنیت غذایی صرفاً با بسیج مردمی امکان‌پذیر است
در آئین افتتاح همزمان ۱۴ طرح اجرایی گروه اقتصاد مردمی در کشور تأکید شد: تأمین امنیت غذایی صرفاً با بسیج مردمی امکان‌پذیر است.
محمدصادق اویسی، در آیین افتتاحیه روز کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی و افتتاح همزمان ۱۴ طرح اجرایی گروه اقتصاد مردمی در کشور با اشاره به سالروز صدور فرمان اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری گفت: این پروژه‌ها توسط گروه اقتصاد مردمی بنیاد تعاون بسیج افتتاح می‌شود.
مسئول امور استان‌های شرکت کرانه (وابسته به بنیاد تعاون بسیج) افزود: یکی از این طرح‌ها مربوط به استان کرمان و در شهرستان بردسیر است که یک مزرعه ۶۵ هکتاری با مشارکت بخش خصوصی به‌عنوان الگو افتتاح می‌شود و ظرفیت افزایش مساحت مزرعه تا دوبرابر هم وجود دارد.
وی ادامه داد: در این پروژه علاوه بر اینکه مدل‌های کشت بهره‌ور و نوین کشاورزی از طریق اجرای پروژه آموزش داده می‌شود، مرکز مکانیزاسیون مردمی هم راه‌اندازی تا بتواند خدمات کشاورزی را به مردم ارائه کند.
اویسی با اشاره به اینکه طی سال آینده پروژه‌های بعدی در جنوب استان کرمان هم راه‌اندازی می‌شود؛ اظهار کرد: ما در این پروژه‌ها سرمایه‌گذاری نمی‌کنیم؛ بلکه توان فنی مهندسی را در خدمت مردم قرار می‌دهیم تا بهره‌وری کشاورزی را بالا ببریم.
علی باقری، سرپرست جهاد کشاورزی کرمان هم نقش بسیج مردمی در دفاع مقدس و کرونا و… را موردتوجه قرارداد و تصریح کرد: باتوجه‌به اهمیت امنیت غذایی برای کشور، این مهم را بدون بسیج مردمی نمی‌توان تأمین کرد.
وی ابراز امیدواری کرد: با طرح‌های الگویی که از امروز آغاز می‌شود، به سایر نقاط به امنیت غذایی پایدار برسیم.
محمدعلی مهدوی، نماینده بنیاد تعاون بسیج کرمان هم با بیان اینکه بنیاد در ۱۱ مجموعه استان ورود کرده و از جمله در مسکن عمران اجتماعی فعالیت می‌کند؛ افزود: در پروژه‌های فضای عمومی، مسکن معسرین بسیجی، بافت‌های فرسوده، حمل‌ونقل جاده‌ای و راه‌آهن و… فعالیت می‌کنیم.
وی بیان کرد: همچنین مؤسسه خدمات درمان در کرمان، قلعه گنج و بافت فعالیت می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 19
  • امروز: 18
  • دیروز: 240
  • هفته: 1,928
  • ماه: 7,566
  • سال: 25,130