تزریق واکسن کرونا به ۴۴ هزار نفر در جنوب کرمان

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1031

تزریق واکسن کرونا به ۴۴ هزار نفر در جنوب کرمان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: تاکنون ۴۴ هزار نفر در جنوب کرمان یک یا دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

دکتر‌اصغر مکارم با اشاره به وضعیت واکسیناسیون کرونا در جنوب‌کرمان گفت:‌بیش از۲ماه درگیر موج پنجم کرونا در جنوب‌کرمان هستیم و بیش از ۷۰ درصد مرگ‌های ناشی از کرونا در منطقه طی سه ماه اخیر اتفاق افتاده است.

او ضمن ابراز تاسف از مرگ تعدادی از بیماران کرونایی در منطقه افزود: با توجه به جنس بیماری آماری از فوت بیماران مبتلا به کرونا را داشتیم که این باعث تاسف است و مردم باید برای حفظ جان خود و عزیزانشان بیش از پیش نکات بهداشتی را رعایت کنند. مکارم تصریح‌کرد:‌رعایت فاصله اجتماعی،‌شستشوی دست‌ها و استفاده از ماسک همچنان پابرجا است و‌باید شیوه زندگی را تغییر دهیم،تجمع در مراسم عزا،عروسی و مهمانی‌ها حذف شود همچنین تبریک و‌تسلیت‌ها تا مدتی به فضای مجازی منتقل شود.

مکارم گفت:موج جدید کرونا از نظر انتشار بیماری و‌مرگ بیماران سرعت بالایی دارد و افراد در سنین پایین را نیز درگیر می‌کند.

او افزود:تاکنون ۴۴‌هزار نفر در جنوب کرمان یک یا دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و در‌حال حاضر افراد بالای ۵۰ سال می‌توانند با ثبت نام در سامانه برای دریافت واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان اینکه مردم به شایعات درباره واکسن کرونا توجه نکنند،گفت:‌در‌حال حاضر تنها راه کمک برای عبور سالم‌تر و‌آسان‌تر از این بیماری واکسیناسیون است که در صورت ابتلا احتمال مرگ کاهش چشمگیری خواهد داشت.او ضمن تاکید بر مراجعه به موقع و بر‌اساس نوبت افراد بالای ۵۰ سال به مراکز واکسیناسیون برای دریافت واکسن کرونا اظهار‌داشت: قبل از مراجعه حتما در سامانه ثبت نام کنید تا با تجمع و شلوغی مراکز واکسیناسیون برای انتقال ویروس نباشند.مکارم تصریح‌کرد:۱۱مرکز واکسیناسیون کرونا در جنوب‌کرمان داریم که مراکز فوریت‌های پزشکی منطقه نیز برای تسریع روند دریافت واکسن کرونا تجهیز و به این مراکز افزوده،خواهد شد.مکارم افزود:در حال حاضر واکسیناسیون طی دو شیفت انجام می‌شود و در صورت نیاز شیفت سوم هم راه‌اندازی می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 5
  • امروز: 84
  • دیروز: 240
  • هفته: 1,994
  • ماه: 7,632
  • سال: 25,196