معاون اقتصادی استانداری کرمان اعلام کرد: استفاده از روش‌های قدیمی و خام فروشی از معایب کار معدنکاران اسفندقه جیرفت

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1657

معاون اقتصادی استانداری کرمان اعلام کرد: استفاده از روش‌های قدیمی و خام فروشی از معایب کار معدنکاران اسفندقه جیرفت
معاون اقتصادی استانداری کرمان با اشاره به اینکه یکی از مشکلات معادن کار کردن به روش سنتی است، گفت: ۴۰ پیمانکار در معادن اسفندقه با همان روش‌های قدیمی سنگ معدن را بیرون می‌آورند.
به گزارش دنیای معدن، امیر حسن‌زاده معاون اموراقتصادی استانداری کرمان در بازدید از معادن اسفندقه جیرفت، با بیان اینکه استان کرمان یک استان معدنی است و معادن از پیشرانان اقتصادی محسوب می‌شوند، اظهار داشت: از برنامه‌های دولت سیزدهم، توسعه متوازن در نقاط مختلف کشور است.
او با اشاره به اینکه در استان کرمان نیز این برنامه را با جدیت پیگیری می‌کنیم، افزود: جنوب استان کرمان در حوزه معادن، مستعد است و قطعاً فعال کردن معادن می‌تواند در توسعه متوازن موثر باشد.
معاون امور اقتصادی استانداری کرمان با بیان اینکه معادن کرومیت اسفندقه یکی از این ظرفیت‌ها است که در این راستا از این معادن بازدید شده است، گفت: پنج پهنه کار فعال در این معادن وجود دارد که با حدود ۷۰۰کیلومتر مربع پهنه معدنی است.
او با اشاره به اینکه یکی از مشکلات معادن کار کردن به روش سنتی است که از قبل از انقلاب تاکنون به همین روش است، افزود: اکتشاف معادن اسفندقه باید ساماندهی شود.
حسن‌زاده با بیان اینکه در این معادن سایر مواد معدنی به جز کرومیت وجود دارد که با سر و سامان دادن اکتشافات از این مواد نیز می‌توان بهره‌برداری کرد، ادامه داد: پروانه‌های بهره‌برداری اکتشاف این معادن نیز باید به‌روز شود و اقدامات در معادن مشخص شود.
اوبا اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۴۰ پیمانکار در این منطقه با همان روش‌های قدیمی سنگ معدن را بیرون می‌آورند و هیچ فرآوری انجام نمی‌شود، گفت: زنجیره تولید این معادن نیز باید ایجاد شود تا از خام‌فروشی مواد معدنی از استان جلوگیری شود و در نهایت ارزش افزوده بیشتری برای استان داشته باشیم.
معاون اموراقتصادی استانداری کرمان با بیان اینکه احداث کارخانجات فرآوری معادن کرومیت و صنایع پایین دستی در این منطقه یک ضرورت است و از سرمایه‌گذاران دعوت می‌شود که حتما این ظرفیت را مورد توجه قرار دهند، افزود: با احداث صنایع پایین‌دستی حتماً توسعه پایدار در منطقه ایجاد می‌شود و اشتغالزایی هم دارد.
او افزود: اداره کل صنعت، معدن و تجارت هم باید علاوه بر نظارت جدی نکات مطرح شده را پیگیری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 4
  • امروز: 203
  • دیروز: 271
  • هفته: 2,438
  • ماه: 7,591
  • سال: 25,075