مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای: پویش نوروزی «چشم به راهیم» در جاده‌های استان کرمان اجرا می‌شود

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1667

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای: پویش نوروزی «چشم به راهیم» در جاده‌های استان کرمان اجرا می‌شود
مدیرکل راهداری حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان گفت: طرح پویش نوروزی با شعار «چشم به راهیم» در استان کرمان از ۱۶ اسفندماه جاری تا ۱۴ فروردین‌ماه در محل پارک مسافر ابتدای کرمان- باغین به‌منظور فرهنگ‌سازی، ارتقای ایمنی و کاهش سوانح رانندگی اجرا می‌شود.
احسان عراقی‌زاده با اشاره به تقارن نوروز با ایام ماه مبارک رمضان و اجرای برنامه‌های فرهنگی این طرح اظهار کرد: به‌کارگیری هنر در خدمت ایمنی برای ایجاد جاذبه‌های جاده‌ای و ترغیب مسافران به توقف در مسیر از اهداف این پویش است. همچنین اشاعه و پاسداشت ارزش‌های دینی و مذهبی در سفرهای نوروزی به‌ویژه ایام ماه مبارک رمضان، ارتقای دانش عمومی جامعه در خصوص ایمنی و فرهنگ درست رانندگی از دیگر اهداف اجرای این پویش محسوب می‌شود.
او با اشاره به این که پویش همراهان سفر ایمن ویژه نوروز ۱۴۰۳ از ۲۵ اسفندماه جاری آغاز و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ اجرا می‌شود، افزود: ایستگاه پویش «چشم به راهیم» در محل پارک مسافر ابتدای اتوبان کرمان-باغین با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری، موسیقی محلی، نقاشی کودکان، اهدای جوایز… برگزار می‌شود.
عراقی‌زاده با اشاره به این که در مجموع ۴۵ مجتمع خدماتی رفاهی بین‌راهی در استان کرمان برای خدمت‌رسانی مطلوب به مسافران نوروزی آماده‌اند، اظهار کرد: امسال با همکاری سران طوایف و سرداران محلی شهرستان‌های منتهی به سیستان و بلوچستان طرح پویش چشم به راهیم به شکل سنتی با احداث سیاه‌چادر و اجرای برنامه‌های محلی مانند شترسواری و اسب‌سواری، پخت نان و توزیع غذاهای محلی برای مسافران تدارک‌دیده‌شده که هدف از این طرح نیز همان اهداف طرح پویش چشم به راهیم است.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان بیان کرد: برنامه سیمای راهبران نوروزی نیز هر روز از شبکه کرمان و رادیو کرمان به مدت نیم ساعت پخش می‌شود.
عراقی‌زاده یادآور شد: کاربران جاده‌ای می‌توانند قبل از سفر با سامانه ۱۴۱ از وضعیت جاده‌ها و محل مجتمع‌ها در طول مسیر موردنظر مطلع شده و سپس با برنامه‌ریزی مناسب نسبت به سفر خود اقدام کنند و توصیه ما این است که رانندگان در طول سفر هر دو ساعت رانندگی ۱۵ دقیقه استراحت کنند تا ضمن انجام سفرهای نوروزی از بروز خطر و رانندگی خطرآفرین در جاده‌ها جلوگیری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :