علی عبداللهی، سرپرست اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان شد

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1673

علی عبداللهی، سرپرست اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان شد
در حکمی از سوی معاون وزیر راه و شهرسازی، علی عبداللهی به‌عنوان سرپرست اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان منصوب و معارفه شد.
آیین معارفه سرپرست اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان با حضور خداداد مقبلی معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور و مسئولین استانی در سالن اجتماعات فرودگاه استان کرمان برگزار و با از تقدیر خدمات ۲ ساله احسان عراقی‌زاده، مدیرکل سابق راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان علی عبداللهی به‌عنوان سرپرست اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان منصوب شد.
خداداد مقبلی، معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور در این آیین با اشاره به پهناور بودن و اهمیت شبکه ارتباطی و حمل‌ونقل استان کرمان، اظهار داشت: کرمان حلقه واسط بنادر جنوبی با هسته مرکزی کشور و ۲۵ پایانه مرزی صادراتی ایران به شمار می‌رود.
او با بیان اینکه کرمان نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشور دارد و بار بنادر جنوبی کشور از جاده‌های استان کرمان عبور می‌کند، گفت: روزانه بالای ۴۰ هزار وسیله نقلیه از جاده بندرعباس – سیرجان به سمت یزد تردد می‌کنند و از سوی دیگر محورهای زیادی از استان کرمان از نقش ترانزیتی برخوردار است و بسیاری از جاده‌های این استان نقش فرااستانی و فراملی دارند.
او ابراز داشت: کرمان را به‌عنوان بهشت معادن کشور می‌شناسند که ظرفیت بالای حمل‌ونقلی را مطالبه می‌کند؛ تنوع کانی‌های فعال معدنی در این استان و شرکت‌های فولادی، حمل‌ونقل گسترده‌ای را می‌طلبد؛ زیرا ما بیشترین بار را در استان کرمان داریم.
معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور با اشاره به مشکلات استان کرمان در حوزه حمل‌ونقل، بیان کرد: شبکه ارتباطی وسیع و گسترده استان کرمان و ترددهای بالای در محورهای کرمان، میزان تصادفات و تلفات جاده‌ای را افزایش داده است، البته نمی‌توانیم مشکلات خودرو و سهم جاده را در حوادث رانندگی انکار کنیم.
رفع مشکل تصادفات نیاز به تعامل ۱۰ سازمان دارد
مقبلی با بیان اینکه مسائل و مشکلات عمده‌ای در تصادفات کشور داریم و در این زمینه نیاز به همکاری بیش از ۱۰ سازمان داریم، ادامه داد: به مدد اداره کل راهداری و حمل نقل جاده‌ای و پلیس راه استان این تعامل در کرمان مشاهده می‌شود.
معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور در ادامه با اشاره به اینکه یکی از مشکلات استان کرمان موضوعات حوزه حمل‌ونقل است عنوان کرد: هرچقدر شبکه ارتباطی ما وسیع‌تر باشد، میزان تردد ما وسیع‌تر خواهد شد و تعداد ترددها، میزان تصادفات و تلفات جاده‌ای را افزایش می‌دهد.
او خاطرنشان کرد: نمی‌توانیم مشکلات خودرو و سهم جاده را در حوادث رانندگی انکار کنیم؛ اما مسائل و مشکلات عمده‌ای در تصادفات کشور داریم و در این زمینه کرمان از تصادفات کلی کشور تبعیت می‌کند.
۱۱۸ هزار کیلومتر راه روستایی در دولت سیزدهم احداث شد
او با اشاره به اینکه وظیفه احداث و نگهداری راه‌های روستایی به سازمان راهداری سپرده شده است، بیان کرد: طی ۲ سال گذشته حدود ۱۱۸ هزار کیلومتر راه روستایی احداث شده و احداث راه سه هزار و ۵۰۰ روستای کشور و چیزی در حدود ۲۷ هزار کیلومتر معادل راه سه هزار و ۵۰۰ روستای کشور باقی‌مانده است.
معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور با بیان اینکه بیشتر این راه‌ها در ۲ استان سیستان و بلوچستان و کرمان است، گفت: عقب‌ماندگی کرمان در حوزه راه‌های روستایی قابل‌باور نبود؛ طی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال برای جبران عقب‌ماندگی استان کرمان در حوزه راه‌های روستایی تخصیص‌داده‌شده است.
به گزارش تسنیم، در حکمی از سوی داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، از خدمات ۲ ساله احسان عراقی‌زاده مدیرکل سابق راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان قدردانی و علی عبداللهی به‌عنوان سرپرست اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان منصوب شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 18
  • امروز: 118
  • دیروز: 254
  • هفته: 1,795
  • ماه: 7,968
  • سال: 27,639