اشتغال بیش از ۲۰۰۰ مددجوی زندان‌های کرمان در کارگاه‌های تولیدی

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1671

اشتغال بیش از ۲۰۰۰ مددجوی زندان‌های کرمان در کارگاه‌های تولیدی
مدیرکل زندان‌های استان کرمان گفت: در راستای اشتغال‌زایی زندانیان، در حال حاضر تعداد ۲ هزار و ۶۴۷ مددجوی زندان‌های استان در ۱۲۳ کارگاه تولیدی، حرفه‌آموزی در حال اشتغال و فعالیت هستند.
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان کرمان اظهار کرد: در راستای اشتغال‌زایی زندانیان در حال حاضر تعداد ۲ هزار و ۶۴۷ مددجوی زندان‌های استان در ۱۲۳ کارگاه تولیدی، حرفه‌آموزی در حال اشتغال و فعالیت هستند.
علی زلفعلی‌نژاد تصریح کرد: در راستای استفاده از ارفاقات قانونی برای زندانیان استفاده حداکثری از پابندهای الکترونیکی و اعطای مرخصی به متهمان و محکومان همچنین اعمال مجازات‌های جایگزین حبس با محوریت خدمات اجتماعی و عام‌المنفعه در دستور کار قرار گرفت.
زلفعلی‌نژاد اظهار داشت: باهدف توسعه استفاده از پابند الکترونیک اقدام به برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای مددجویان کرده‌ایم و بهره‌مندی از کمک‌های خیران و همیاری سازمان زندان‌ها و انجمن حمایت از زندانیان استان کرمان در جهت فراهم‌سازی زمینه استفاده بیشتر از پابند الکترونیکی مؤثر بوده است.
مدیرکل زندان‌های استان کرمان عنوان کرد: در سال ۱۴۰۲ دستگاه قضائی استان و اداره کل امور زندان‌های کرمان بهره‌مندی از نهادهای ارفاقی را در دستور کار خود قرار دادند و در این راستا به ۹ هزار و ۲۴۲ نفر از زندانیان استان مرخصی اعطا شد.
او عنوان کرد: در سال گذشته ۵ هزار و ۷۴۱ نفر در آزمون‌های پایان دوره حرفه‌آموزی قبول شدند.
زلفعلی‌نژاد در ادامه اظهار داشت: در مساحتی بیش از ۵ هزار مترمربع، ۲ هزار و ۶۴۷ نفر از زندانیان در ۴۵ کارگاه متعلق به انجمن حمایت از زندانیان مشغول به کار و کسب درآمد هستند.
مدیرکل زندان‌های استان کرمان بیان داشت: ۴ هزار و ۴۶۶ خانواده از زندانیان تحت پوشش انجمن‌های حمایت از زندانیان هستند و در سال گذشته ۱۸ هزار و ۴۳ مورد حمایت‌های نقدی و غیرنقدی از زندانیان صورت گرفت و ۷۳۱ نفر از زندانیان به سازمان‌ها و نهادهای حمایتی معرفی شدند.
او گفت: در راستای اشتغال‌زایی زندانیان، در حال حاضر تعداد ۲ هزار و ۶۴۷ مددجوی زندان‌های استان در ۱۲۳ کارگاه تولیدی، حرفه‌آموزی در حال اشتغال و فعالیت هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 78
  • امروز: 27
  • دیروز: 157
  • هفته: 1,428
  • ماه: 7,838
  • سال: 25,871