رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان: تیم سقط جنین در کرمان متلاشی شد

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1680

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان: تیم سقط جنین در کرمان متلاشی شد
گزارش | کرمان نو
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: تیمی که در خارج از مراکز درمانی اقدام به کارهای خارج از عرف و سقط جنین می‌کردند با همکاری دستگاه قضا و نهادهای امنیتی منهدم شد.
دکترمهدی احمدی‌نژاد دوم اردیبهشت ماه در نشست خبری هفته سلامت با اعلام این خبر اظهار کرد: با همکاری دستگاه قضا و نهادهای امنیتی تیم سقط جنین در کرمان منهدم شد. این تیم که شامل افرادی مانند پزشک، ماما و پرستار بود در خارج از مرکز درمانی کارهای خارج از عرف انجام می‌دادند.
کسری بودجه گریبان‌گیر دانشگاه علوم پزشکی کرمان است.کسری بودجه‌ای که در بخش دارو و تحقیقات مشکل‌آفرین شده و به گفته ریاست دانشگاه مقالات پژوهشی دانشگاه دچار افت شده و همچنین ناوگان آمبولانس کرمان فرسوده و دچار مشکل شده است.
به گزارش کرمان‌نو، به گفته مهدی احمدی‌نژاد، ۹ دستگاه آمبولانس همگی توسط خیرین به دانشگاه داده شده اما همچنان مشکلاتی در ورود آمبولانس به کشور وجود دارد.
او افزود: ۲ دستگاه از این آمبولانس‌ها توسط یک خیر در بافت تهیه شده و چند سال در گمرک بندرعباس مانده بود.
در کنار کسری بودجه مشکل دیگر کاهش کمک‌های خیرین است. کمک‌های که از سمت صنایع و معادن در دوران کرونا در قالب کمک‌های خیرخواهانه صورت می‌گرفته کاهش‌یافته است.
در حال حاضر کمک‌های که این شرکت‌ها پرداخت ۷۰ درصد مبالغ ساخت یک بیمارستان در شهربابک و پرداخت هزینه خرید دستگاه ام‌آرآی زرند توسط شرکت فولاد.
احمدی‌نژاد البته در این جلسه تأکید دارد که وضعیت کسری بودجه دانشگاه بهبودیافته و بدهی دارویی به شرکت‌های داروسازی پرداخت شده و بدهی معوقات پژوهشی به میزان چشمگیری کاهش‌یافته و حق‌وحقوق پرستاری با تعرفه جدید به‌طورکامل پرداخت شده و از این نظر کرمان بعد از دانشگاه تهران در رتبه دوم قرار گرفته است.
خیلی از شهرستان‌ها حداقل امکانات حضور یک پزشک را ندارد
چه تعداد پزشک از ادامه کار در استان انصراف دادند و علت آن چیست؟ این سؤالی است که ریاست دانشگاه در پاسخ به «کرمان‌نو» علتش را نبود امکانات در شهرستان‌های استان می‌داند و اذعان دارد که خیلی از شهرستان‌های ما حداقل امکانات حضور یک پزشک را ندارند.
احمدی‌نژاد با بیان اینکه ما نفر را به شهرستان می‌فرستیم و بعد از مدتی توقف طرح را می‌زند و در یک استان دیگر و جای دیگر برای گذراندن طرح می‌رود، گفت: باتوجه‌به پرداخت‌ها، پزشکان می‌روند که اگر حداقل درآمد مناسبی ندارند از امکانات بهتری در شهرستان دیگر بهره‌مند باشند.
رئیس دانشگاه آماری از تعداد انصرافی‌ها در اختیار این رسانه قرار نمی‌دهد؛ اما اذعان دارد که تمام انصرافی‌ها جایگزین شدند و از اواسط سال گذشته هیچ انصرافی با تغییر قراردادها صورت نگرفته است.
او با اشاره به بحث معوقات و امکانات شهرستان‌ها در ادامه اذعان کرد به جهت حل مشکل استان، در ارزوئیه و کوهبنان قراردادهای خارج از رویه معمول بستیم تا توانستیم این مناطق را پوشش دهیم و اکنون توانستیم تقریباً همه شهرستان‌ها به جز رابر را پوشش دهیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه در هیچ جایی در فاصله ۳۰ تا ۴۰ کیلومتری یک بیمارستان، بیمارستان دیگری نمی‌زنند، گفت: ما متخصص زنان برای رابر فرستادیم و خود او هم رابری بود اما گفت مریض نداریم و اکنون آمده و در بافت کار می‌کند، در هیچ جایی در فاصله ۳۰ تا ۴۰ کیلومتری رابر و بافت نمی‌آیند بیمارستان بزنند، ولی آمدند و این کار را کردند .
کمبود پزشک جراحی اطفال نیز از دیگر موضوعاتی است که وحید برهانی‌نژاد، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان معتقد است کمبودش به انضمام پزشک داخلی و بیهوشی در همه جای کشور وجود دارد و از چند سال قبل برنامه‌ریزی و پروتکلی برای سهمیه مناطق محروم ایجاد شده که افرادی در آن خلل ایجاد می‌کنند.
او با اشاره به تماس‌هایی که از سمت فرمانداران گرفته و درخواست می‌شود که یک‌سری آشنایان به مرکز استان انتقال داده شود، اذعان کرد: پزشک بایستی۲برابر مدت تحصیلش در مناطق محروم بماند و متأسفانه افراد هنگام قبولی به این مسائل فکر نمی‌کنند و می‌خواهند تا محیط را ترک کنند و از فرماندار و سایرین تماس گرفته و می‌خواهند تا این افراد به مرکز استان منتقل شوند.
کلینیک بعثت مجوز استحکام بنا و آتش‌نشانی ندارد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در نشست خبری با اصحاب رسانه به‌صراحت اذعان کرد کلینیک بعثت مجوز استحکام بنا و مجوز آتش‌نشانی ندارد.
به گفته احمدی‌نژاد این ساختمان قدیمی بوده و صرفاً بازسازی سطحی‌اش کردند و سازمان انرژی اتمی اعلام کرده که به‌هیچ‌وجه در آنجا مجوز ام‌آرآی نمی‌دهد و بایستی این کلینیک کوبیده و از نوساخته شود تا تأییدیه دهند.
دررابطه‌با این ام آر ای، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت این ام‌آرآی حتی پروانه بهره‌برداری نداشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 0
  • امروز: 243
  • دیروز: 294
  • هفته: 1,823
  • ماه: 8,036
  • سال: 27,510