روند نزولی قیمت سکه در پی کاهش قیمت ارز

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1057

روند نزولی قیمت سکه در پی کاهش قیمت ارز

بررسی بازار طلا و سکه در هفته دوم شهریور نشان می‌دهد که قیمت سکه و طلا در بازار تخت تاثیر نرخ ارز روند نزولی داشته و دوباره به کانال ۱۱ میلیون تومان بازگشته است.  

قیمت سکه در نخستین روز هفته (۶ شهریورماه) ۱۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان بود که از همان روز ریزش بهای سکه شروع شد و اواسط هفته دوباره به محدوده قیمتی ۱۱ میلیون تومان بازگشت.  

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درخصوص وضعیت بازار سکه و طلا در هفته دوم شهریورماه گفت: کاهش قیمت سکه به دلیل کاهش قیمت یک هزار تومانی ارز بود.  

محمد کشتی آرای اظهارداشت: قیمت دلار در ابتدای هفته ۲۸ هزارتومان بود اما با دستور رییس جمهوری مبنی بر کنترل بازار ارز شاهد کاهش قیمت‌ها بودیم و نرخ دلار به ۲۶ و ۲۷ هزارتومان رسید.  

وی ادامه داد : البته در این بین قیمت انس جهانی طلا نیز سه دلار نوسان داشت و در محدوده ۱۸۱۷ تا ۱۸۱۴ در نوسان بود، اما این امر تاثیری بر قیمت سکه و طلا و در کشور نداشت.  

کشتی آرای بیان کرد: بازار سکه و طلا با رکود فصلی مواجه بوده و داد و ستدها کاهش یافته است و معاملات بازار با توجه به قیمت ارز انجام می‌شود.  

وی درباره پیش‌بینی قیمت سکه و طلا در هفته آینده گفت: فعلا قابل پیش‌بینی نیست و هنوز شاخص‌های اقتصادی که بر انس جهانی طلا تاثیر می‌گذارد اعلام نشده و نمی‌توان گفت وضعیت بازار طی هفته آینده چگونه خواهد بود.  

به گفته نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران، در حال حاضر بازار سکه و طلا در کشور بیشتر تحت تأثیر قیمت ارز و نوسانات نرخ آن است.  به گزارش ایرنا، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (پنجشنبه، ۱۱ شهریورماه) در بازار تهران به رقم ۱۲ میلیون و ۲۰ هزار تومان رسید.  سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز ۱۱ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان معامله شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :