حکم اعدام «بابک زنجانی» نقض و تبدیل به ۲۰ سال زندان شد

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1687

حکم اعدام «بابک زنجانی» نقض و تبدیل به ۲۰ سال زندان شد
گزارش| تسنیم
سخنگوی قوه قضاییه گفت: با تأیید رئیس قوه قضاییه و موافقت رهبر انقلاب حکم اعدام “بابک زنجانی” نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم ، نخستین نشست خبری اصغر جهانگیر؛ سخنگوی جدید قوه قضاییه سه‌شنبه 11 اردیبهشت برگزار شد. جهانگیر در آغاز این نشست خبری با تقدیر از رسانه‌ها در پوشش برنامه‌ها و مأموریت‌های قیدشده قوه قضاییه در قانون اساسی، از حُسن اعتماد ریاست قوه قضاییه برای اعطای سمت پست سخنگویی به وی تشکر کرد و آن را فرصتی برای خدمتگزاری در نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: در این مسیر به همکاری‌ها و همراهی‌ها و مساعدت‌های اصحاب رسانه بیش از پیش محتاجیم و تلاش ما این خواهد بود که بتوانیم تصویر مناسبی از خدمات و زحماتی که در دستگاه عدلیه صورت می‌گیرد در معرض نظارت و قضاوت افکار عمومی قرار دهیم.
وی گفت: لازم است که از تلاش‌های بزرگوارانی که در ادوار گذشته به‌عنوان سخنگوی قوه قضاییه مجاهدت کردند یادی کنم و ازاین‌رو از آقایان میرمحمدصادقی، الهام، مرحوم کریمی‌راد، جمشیدی، حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای، اسماعیلی، خداییان و ستایشی، تقدیر کنم.
جهانگیر ادامه داد: یکی از جنبه‌های اعطای این مسئولیت خطیر ناشی از نگاه راهبری ریاست قوه قضاییه در اهمیت به مقوله پیشگیری از وقوع جرم و حدف زمینه‌های ایجاد جرم با همکاری مردم و دستگاه‌های مسئول و از طریق کمک رسانه‌ها بوده است که می‌تواند تعیین‌کننده باشد.
سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: پیگیری و تحقق عدالت، احقاق حقوق مردم، حل‌وفصل دعاوی و رفع تظلمات و مبارزه با مظاهر فساد، پیشگیری از وقوع جرم و نظارت بر اجرای صحیح قوانین، وظایف سنگینی است که به قوه قضاییه سپرده شده است و تبیین و شناساندن حجم عظیم این وظایف، مستلزم اطلاع‌رسانی دقیق و سریع و پاسخگویی به افکار عمومی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی است.
سخنگوی قوه قضاییه در ادامه با تبریک روز کارگر و روز معلم، نقش بی‌بدیل کارگران و معلمان در کشور را مورد تقدیر قرار داد و یاد شهید مطهری را گرامی داشت و در ادامه سالروز شهادت حضرت امام جعفربن محمد الصادق(ع) رئیس مکتب جعفری را به ملت مسلمان ایران و مراجع عالی‌قدر تقلید و حوزه‌های علمیه تسلیت گفت.
جهانگیر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه “با توجه به اعلام بازگشت اموال بابک زنجانی به کشور، آیا تصمیم جدیدی دراین‌باره گرفته شده است؟” گفت: رأی این پرونده در سال 95 از شعبه 38 دیوان‌عالی صادر شد و پیش‌بینی شده بود که در صورت استرداد اموال و جبران خسارت وارده و اظهار ندامت و توبه محکوم‌علیه می‌تواند استحقاق برخورداری از تخفیف و عفو داشته باشد.
وی افزود: با توجه به همکاری‌هایی که وی در طول زندان کرد و بیش از 10 سال در حبس است، اموال این فرد در خارج کشور شناسایی شد و با اعزام کارشناسان مربوطه ارزیابی‌ها انجام شد و پس از بازگشت اموال به کشور و با گزارش مقامات ذی‌صلاح در خصوص استرداد اموال درخواست عفو محکوم‌علیه بابک زنجانی توسط دادگستری مطرح شد و از ریاست قوه در اجرای دادنامه درخواست شد و با تأیید ایشان و موافقت رهبری ایشان حکم اعدامش نقض و تبدیل به 20 سال حبس شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 4
  • امروز: 3
  • دیروز: 182
  • هفته: 1,173
  • ماه: 4,343
  • سال: 35,550