فرمانده انتظامی کرمان مطرح کرد: نقش کارگاه‌های ضایعاتی و معتادان متجاهر در افزایش سرقت‌

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1710

فرمانده انتظامی کرمان مطرح کرد: نقش کارگاه‌های ضایعاتی و معتادان متجاهر در افزایش سرقت‌
فرمانده انتظامی کرمان با اشاره به نقش کارگاه‌های ضایعاتی و معتادان متجاهر در افزایش سرقت‌ها گفت: عمده سارقین کرمان افراد سابقه‌دار و معتادان متجاهر هستند.
سرهنگ مهدی پورامینایی ، با اشاره به اینکه تأمین امنیت مردم یکی از مهمترین موضوعات پلیس بوده و در این راستا مقابله با سرقت یکی از مسائل مهم پیش روی همکاران ماست، گفت: ۲۷ سازمان در بحث پیشگیری از سرقت نقش دارند و ۱۷۷ وظیفه برای این سازمان‌ها مشخص شده که از این تعداد ۲۴ وظیفه مربوط به فراجا است.
او با بیان اینکه با تلاش همکاران ما در بحث پیشگیری از سرقت و برخورد با سارقین از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷ درصد کاهش سرقت‌ها در کرمان را داشتیم، افزود: امسال موفق شدیم که باندهای متعددی از سارقین فرا استانی سازمان یافته را در کرمان دستگیر کنیم.
فرمانده انتظامی شهرستان کرمان با اشاره با اینکه مردم استان کرمان متاسفانه جزو استان‌هایی هستند که پول و اشیاء قیمتی خود را در منزل نگهداری می‌کنند، بیان کرد: برای پیشگیری از سرقت همه سازمان‌هایی که نقش دارند و حتی خود مردم باید پای کار بیایند و به وظایف خود عمل کنند.
وی با بیان اینکه اتفاقات خوبی در بحث پیشگیری از سرقت در کرمان افتاده است اما چرخه معیوبی وجود دارد که باید همه برای اصلاح آن کمک کنند، گفت: وجود معتادان متجاهر، دغدغه ما در کرمان بوده و هنوز این معضل حل نشده است.
سرهنگ پورامینایی با اشاره به اینکه عمده سارقین ما افراد سابقه‌دار و معتادان متجاهر هستند و معتادان متجاهر عموماً برای تامین نیاز خود دست به سرقت می‌زنند، بیان کرد: اگر این معتادان بتوانند پس از درمان به زندگی عادی برگشته، منبع درآمدی داشته و وارد چرخه اقتصادی و جذب بازار کار شوند دست به سرقت نمی‌زنند.
وی با بیان اینکه اکثر این افراد پس از آزادی از کمپ‌های ترک اعتیاد، بازگشت دوباره به اعتیاد دارند و چون جذب بازار کار نمی‌شوند برای تامین نیاز خود دست به سرقت می‌زنند، ادامه داد: ارتباط مستقیمی بین اقتصاد، تورم و بیکاری با سرقت وجود دارد.
فرمانده انتظامی شهرستان کرمان با اشاره به اینکه کمپ ماده ۱۶ کرمان حدود ۴۰۰نفر ظرفیت دارد که پاسخگو نیست و پیش‌بینی می‌شود که حدود دو تا سه هزار نفر معتاد متجاهر تنها در مرکز استان وجود دارد، گفت: به دلیل اینکه با محدودیت جا مواجه هستیم این افراد در زمان کوتاهی به جامعه برمی‌گردند و این چرخه ادامه پیدا می‌کند.
وی با بیان اینکه این آمادگی وجود دارد که طی ۴۸ ساعت تمامی معتادان متجاهر کرمان جمع‌آوری شوند اما ظرفیت نگهداری آنها وجود ندارد، افزود: باید دیگر دستگاه‌های متولی در این حوزه پای کار بیایند.
سرهنگ پورامینایی با اشاره به لزوم ساماندهی کارگاه‌های ضایعاتی در کرمان، بیان کرد: کارگاه‌های ضایعاتی غیرمجاز سهم عمده‌ای در سرقت‌های کرمان دارند؛ تعداد کارگاه‌هایی ضایعاتی شهر کرمان در سال قبل ۹۰۰ کارگاه بوده که از این تعداد ۵۰۰ کارگاه آن غیرمجاز بوده است.
او با بیان اینکه تعداد کارگاه‌های ضایعاتی شهر کرمان امسال به ۵۱۰ کارگاه رسیده که از این تعداد ۲۷۰ کارگاه آن غیرمجاز است، گفت: در این کارگاه‌ها شاهد وقوع جرائم متعددی چون خرید اموال سرقتی و به‌کارگیری اتباع خارجه غیرمجاز هستیم.
فرمانده انتظامی شهرستان کرمان با اشاره به اینکه از ابتدای امسال از ۱۷۶ کارگاه ضایعاتی بازدید داشتیم که ۴۸ کارگاه پلمب و ۲۷مالخر در این کارگاه‌ها بازداشت شدند، افزود: سال‌ها است که طرح تجمیع کارگاه‌هایی ضایعاتی کرمان پیشنهاد شده اما هنوز به نتیجه نرسیده است.
او با بیان اینکه زمینی برای تجمیع کارگاه‌های ضایعاتی کرمان تخصیص داده شده است، ادامه داد: تجمیع این کارگاه‌ها به عهده شهرداری است و هر چه سریع‌تر این کار انجام شود نظارت بر آنها بیشتر می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :