چالش‌های بزرگترین رویداد معدنی جنوب شرق

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1083

چالش‌های بزرگترین رویداد معدنی جنوب شرق 

«ابوذر حلوایی پور» مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر می‌گوید: در راستای تقویم نمایشگاهی مجموعه گل گهر گروه شرکت‌های گل گهر در پنجمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، ماشین‌آلات و تجهیزات حضور پیدا کرد.

امیر تیموری با اشاره به این که سایت نمایشگاهی در خور نام استان نیست گفت: با همین نمایشگاه همه هتل‌های ما پر شده؛ از طرفی هتل‌ها نیز کیفیت مطلوبی ندارند؛ برای نمایشگاه باید برنامه‌ ریزی‌های طولانی مدت انجام شود و استان‌هایی در این زمینه موفق هستند که برنامه‌ریزی ۵ ساله و ۱۰ ساله داشته باشند.

حمزه سلمانی|کاغذ وطن

گزارش 

پنجمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته شامگاه شنبه ۱۷ مهر در کرمان افتتاح شد. این نمایشگاه که وسعتی بیش از ۷ هزار متر مربع را به خود اختصاص داده با ۸۵ شرکت هایی از سراسر کشور دایر شده است. این شرکت‌ها محصولات خود را با هدف جذب سرمایه گذار و رونق اقتصادی در معرض نمایش قرار داده‌اند.

رئیس اتاق کرمان: کمتر از ۳۰ درصد از خدمات و قطعات صنایع استان در داخل کرمان تأمین می شود

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان از جمله مسئولانی است که در مراسم افتتاحیه حضور دارد.

او در خصوص نمایشگاه می‌گوید: نمایشگاه پل ارتباطی بین تولید و عرضه بوده و فرصت خوبی است؛ اما باید با حساب و کتاب باشد؛ باید به سمتی برویم که سهم عمده ای از نیاز پروژه‌های استان کرمان را در واحدهای صنعتی کوچک و متوسط تامین کنیم.

رییس اتاق بازرگانی کرمان در ادامه به سهم کوچک قطعه سازان از صنایع بزرگ استان اشاره و گفت: کمتر از ۳۰ درصد از خدمات، قطعات و تجهیزات مورد نیاز صنایع بزرگ استان از داخل کرمان تأمین می شود؛ لذا مسئولین برای حفظ اشتغال صنایع کوچک فکری داشته باشند.

او بازارسازی برای واحدها و صنایع کوچک را راهکاری متحول کننده در این امر دانسته و ادامه داد: معدن و صنایع معدنی فرصت بزرگی برای استان است و کرمان جزو معدود استان‌هایی است که در شرایط سخت تحریم سرمایه گذاری‌های سنگینی داشته است.

سرپرست معاونت اقتصادی استاندار: لزوم استفاده از از شرکت‌های دانش بنیان برای توسعه اقتصادی استان

سرپرست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان می‌گوید: نمایشگاه‌ اگر با مشارکت همه گروه‌های ذینفع باشد بهره روی خوبی را ایجاد می‌کنند.

«حسین مهرابی» ادامه داد: باید از شرکت های دانش بنیان برای توسعه اقتصادی کمک گرفت؛ چرا که از آنجایی‌ که این شرکت‌ها قدرت مالی برای مانور ندارند بهتر است منابع مالی شرکت‌های دانش بنیان توسط شرکت‌های بزرگ تامین شود.

او با بیان اینکه ظرفیت خوبی در حوزه قطعه سازی ماشین آلات معدنی در استان کرمان وجود دارد گفت:  بیش از ۵۰ درصد از قطعات مورد نیاز بخش معدن این استان از خارج از کرمان تأمین می شود.

مدیر برگزاری نمایشگاه: نمایشگاه محل مناسبی برای ارائه  محصولات جدید 

«بردیا امیرتیموری» مدیر برگزاری پنجمین نمایشگاه بین‌المللی معدن کرمان می‌گوید: هدف از نمایشگاه این است که شرکت‌های بزرگ بتوانند با تامین کنندگان مواد و قطعات یدکی و ارائه دهندگان خدمات آشنا و تعامل داشته باشند.

او ادامه می‌دهد: به وسیله نمایشگاه تولید کنندگان و کسانی که محصولات جدید مورد نیاز شرکت‌های بزرگ را به شکل نوآورانه و خلاقانه تولید کرده‌اند به بازار معرفی می‌شوند.به گفته امیرتیموری پنج شرکت بزرگ بازار بورس و فرابورس شامل شرکت ملی مس، گل گهر، ذوب آهن اصفهان، جهان فولاد سیرجان و سنگ آهن گهر زمین در این نمایشگاه حضور دارند.

او ادامه می‌دهد: بخش خصوصی هم بسیار قدرتمند در این نمایشگاه شرکت کرده؛ بسیاری از قطعات برای اولین بار در نمایشگاه ارائه شدند، برخی شرکت‌ها نیر قطعات بومی شده خود را برای اولین بار به این نمایشگاه آوره اند.

سایت نمایشگاه کرمان در خور نام استان نیست

امیرتیموری مدیر برگزاری پنجمین نمایشگاه بین‌المللی معدن کرمان می‌گوید: صنعت نمایشگاه جزو صنایعی است که به ایجاد زیرساخت نیاز دارد؛ سایت کرمان از روز اول مشکلات ساختاری داشته و این مشکلات نه تنها رفع نشده بلکه در طول سال‌های گذشته روز به روز به دلیل فرسودگی برگزاری نمایشگاه در آن سخت تر شده است.

امیر تیموری ادامه داد: سایت نمایشگاه کرمان قطعا در خور نام استان کرمان نیست؛ ما معدنی ترین استان ایران هستیم و قطعا در سال‌های آینده به قطب فولاد کشور تبدیل می‌شویم، همچنین متراژ نمایشگاه برای برگزارکنندگان مقرون به صرفه نیست، نمایشگاه‌هایی مقرون به صرفه است که فضای مسقف آن بالای ۵ هزار متر باشد.

او افزود: علاوه بر این که خیلی از زیرساخت‌های کلی از جمله سرمایش و گرمایش سایت نمایشگاه کرمان مهیا نیست؛ دوری از شهر و نبود خدمات رفاهی از جمله رستوران هم معمولا همه برای برگزار کنندگان مشکل آفرین است.

امیر تیموری با اشاره به این که صنعت نمایشگاهی باید توسعه همه جانبه در شهر محل برگزاری داشته باشد گفت: با همین نمایشگاه همه هتل‌های ما پر شده؛ از طرفی هتل‌ها نیز کیفیت مطلوبی ندارند؛ برای نمایشگاه باید برنامه‌ ریزی‌های طولانی مدت انجام شود و استان‌هایی در این زمینه موفق هستند که برنامه‌ریزی ۵ ساله و ۱۰ ساله داشته باشند.

کارشناسان گل گهر آماده  پاسخگوی سوالات بازدیدکنندگان

«ابوذر حلوایی پور» مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر می‌گوید: در راستای تقویم نمایشگاهی مجموعه گل گهر گروه شرکت‌های گل گهر در پنجمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، ماشین‌آلات و تجهیزات حضور پیدا کرد.او ادامه داد: در این نمایشگاه شرکت بزرگ گل گهر و شرکت‌های زیرمجموعه جهان فولاد، گهر زمین، گهر روش و نظم آوران حضور دارند.به گفته حلوایی شرکت‌ گل گهر و شرکت‌های زیرمجموعه‌ آن در این نمایشگاه قطعات و محصولات خود را در به معرض عموم گذاشتند؛ و کارشناسان شرکت در طول برگزاری نمایشگاه با حضور در غرفه گل گهر پاسخگوی سوالات صنعتگران و بازدیدکنندگان هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 50
  • امروز: 162
  • دیروز: 349
  • هفته: 2,146
  • ماه: 5,867
  • سال: 22,010