پروژه‌های ساخت مدارس تحت‌تأثیر فرونشست کلید خورده است

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1731

پروژه‌های ساخت مدارس تحت‌تأثیر فرونشست کلید خورده است
مدارس اصفهان، تهران، کرمان، فارس، مرکزی و قزوین در خطر پدیده فرونشست هستند.
در پی ساخت‌وسازهای غیرمجاز و خشکسالی پدیده فرونشست زمین در برخی مدارس نیز رخ‌داده است تا جایی که برای ایمنی دانش‌آموزان تعدادی از مدارس خالی از دانش‌آموز شده‌اند؛ اما در دولت سیزدهم اقدامات مؤثری برای مقاوم‌سازی و احداث مدارس اجرایی شده است که باید تداوم یابند.
مجید عبداللهی، معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی و تجهیز مدارس گفت: موضوع فرونشست مدارس یکی از پدیده‌هایی است که از گذشته تا کنون در کشور به‌صورت عام وجود داشته و در یک دهه اخیر به دلایل مختلف در مناطقی بیشتر دیده می‌شود.
او با بیان این که در امر فرونشست باید به ساختمان‌های عمومی همچون بیمارستان‌ها، مدارس و نیروگاه‌های برق توجه شود؛ افزود: در سازمان نوسازی پدیده فرونشست یکی از خطرات طبیعی است که همیشه به آن توجه می‌شود؛ چرا که ایمنی مدارس و دانش‌آموزان را تحت‌تأثیر قرار داده است.
او با بیان این که مدارس ۲۳ استان کشور تحت‌تأثیر فرونشست هستند؛ ادامه داد: مدارس اصفهان، تهران، کرمان، فارس، مرکزی و قزوین در خطر پدیده فرونشست هستند؛ به همین علت باید به آن‌ها توجه شود. از ۴۰ مدرسه در اصفهان که تحت‌تأثیر فرونشست هستند؛ ۱۳ مدرسه باید تخریب و بازسازی شوند. در همین راستا پروژه‌های ساخت مدارس کلید خورده و برخی از آن‌ها در حال تکمیل است.
معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی و تجهیز مدارس ادامه داد: بر اساس بررسی‌های انجام شده پس از اصفهان، دشت جنوبی تهران، جنوب کرمان و مناطق غربی کشور همچون مرکزی، البرز و قزوین به ترتیب در اولویت‌های بعدی سازمان نوسازی برای بازسازی و ساخت مدارس هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :