سهم کرمان از اعتبارات بیابان زدایی یکهزار و ۱۵۰ میلیارد ریال است

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1739

سهم کرمان از اعتبارات بیابان زدایی یکهزار و ۱۵۰ میلیارد ریال است
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: سهم اعتباری کشور در بخش بیابان‌زدایی ۱۴ هزار میلیارد ریال است که یکهزار و ۱۱۵ میلیارد از آن به استان کرمان اختصاص پیدا کرده است‌.
حسن وحید در دیدار با استاندار کرمان با اشاره به اینکه بخش زیادی از دشت‌های کشور از جمله کرمان جزو دشت‌های بحرانی هستند، بیان داشت: برای کنترل وضعیت موجود باید مدیریت مصرف، بهره‌وری و آبخیزداری داشته باشیم‌.
سرپرست سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اظهار داشت: برای حل مشکلات نیازمند اجرای طرح مدیریت جامع هستیم که در این زمینه انسجام در بدنه دولت و مشارکت مردم یک ضرورت است.
وحید با اشاره به اینکه بیابان‌زدایی یک اصل است که باید مورد تاکید ویژه قرار گیرد، عنوان کرد: ۲ میلیون هکتار کانون بحران در استان کرمان وجود دارد که باید در این زمینه چاره‌سازی کرد در غیر این صورت تبعاتی برای زندگی مردم خواهد داشت.
وی با بیان این مطلب که در صورت وجود نداشتن زمین برای احداث شهرک صنعتی باید جایگزین آن در مکان دیگری معرفی شود، خاطرنشان کرد: در بحث مسوولیت‌های اجتماعی معادن و شرکت‌ها می‌توانند در محدوده کاری خود طرح‌های آبخیزداری را پیاده کنند و در این زمینه حمایت‌های مورد نیاز نیز انجام می‌شود.
وحید با بیان اینکه اجرای طرح بیولوژیک تنها راه حل رفع مشکل کانون‌های بحران است، بیان داشت: کاشت یک میلیارد نهال موضوع مهمی است که مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار دارد و باید در کشور اجرا شود که استان کرمان نیز در این طرح دیده شده است‌.
معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: برای محل نگهداری گیاهان دارویی نیز راهکاری ارائه شده است و در این زمینه مشکل خاصی وجود ندارد.
*ظرفیت شرکت‌های صنعتی در بیابان‌زدایی به کار گرفته شود
استاندار کرمان نیز در این دیدار گفت: می‌توان از ظرفیت شرکت‌های صنعتی این استان در راستای بیابان‌زدایی استفاده کرد که این امر مستلزم داشتن تعاملات سازنده است.
محمدمهدی فداکار با اشاره به اینکه مشکلات جنوب استان در زمینه بیابان‌زدایی نسبت به شمال استان کمتر است، افزود: بیش از ۴۰۰ کیلومتر بیابان در استان وجود دارد که مسائل مختلف اجتماعی، امنیتی و اقتصادی خود را دارد.
استاندار کرمان اظهار داشت: در بحث گیاهان دارویی منطقه نیز باید مکانی برای نگهداری آنها در نظر گرفته شود.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با اشاره به ضرورت احداث ۱۶ بند خاکی در شهرستان کرمان به منظور جلوگیری از خطرات احتمالی ناشی از سیل، افزود: در بحث بیابان‌زدایی نیز به مناطق شهداد، اندوهجرد و راور شهرستان کرمان توجه شود.
شهباز حسن پور تصریح کرد: بخشی از پول گندم‌کاران استان کرمان نیز هنوز پرداخت نشده که باید هر چه زودتر این امر محقق شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 1
  • امروز: 71
  • دیروز: 82
  • هفته: 778
  • ماه: 4,606
  • سال: 38,607