مدیر کل راه و شهرسازی جنوب‌کرمان: امضای قرارداد طرح مطالعاتی گسل‌های شهر جیرفت

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1471

مدیر کل راه و شهرسازی جنوب‌کرمان: امضای قرارداد طرح مطالعاتی گسل‌های شهر جیرفت 

به گزارش کرمان‌نو، در نشستی با حضور رییس مرکز تحقیقات راه،مسکن و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی, مدیرکل بحران استانداری ،مدیر کل راه و شهرسازی جنوب‌کرمان، نماینده مردم شهرستان جیرفت و عنبرآباد در مجلس و فرماندار جیرفت قرارداد مطالعه گسل‌های محدود شهر جیرفت امضا شد.

در این نشست رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی از دغدغه این مرکز در  خصوص مسائل ژئوتکنیک و موضوع مطالعات حریم گسل در شهرها صحبت کرد و گفت: در راستای انجام شناسایی حریم گسل‌ها این مطالعات در ۹ شهر در حال انجام است و جیرفت دهمین شهر برای انجام این مطالعات انتخاب شده است.

محمدمهدی حیدری عنوان کرد:  پیش نیاز شهرسازی انجام  طرح‌های مطالعاتی است که در نتیجه آن حریم‌های گسل مشخص شود تا از احداث ساختمان‌های حساس  روی این محدوده‌های پر خطر جلوگیری شود .

او ادامه داد:  انجام طرح مطالعاتی گسل‌های جیرفت برای  برای الحاق ۱۸۰ هکتار از اراضی این شهر ضرورت دارد.

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: در مطالعات حریم گسل جیرفت باید از توان استان استفاده شود و از ظرفیت ، اساتید و کارشناسان زمین شناسی استان بهره ببریم، این موضوع باعث مدیریت زمان و انجام سریعتر مطالعات می‌شود.

حیدری در رابطه با درخواست ضرورت ایجاد مرکز تحقیقات لرزه نگاری توضیح داد: در بعضی استان‌ها با احداث دفتر و انجام تعاملات مربوطه  این ضرورت برطرف شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی جنوب کرمان در این نشست عنوان کرد: در این طرح مطالعاتی حریم گسل‌های شهر جیرفت شناسایی و مشخص می‌شود و این امکان را فراهم کرده تا  جانمایی شهرک‌های مسکونی، صدور پروانه و واگذاری اراضی طبق ضوابط و با حساسیت صورت گیرد.

محمد ساردویی عنوان کرد: مدت انجام قرارداد  ۱۰ماه است و به منظور تهیه نقشه‌ی پهنه‌بندی و تعیین حریم گسل در محدوده و حریم شهر این مطالعات انجام می‌گیرد.

بعد از امضای قرارداد حاضرین در نشست از برخی مناطق شهر که روی خط فرضی گسل قرار گرفته‌اند، بازدید به عمل آوردند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 19
  • امروز: 18
  • دیروز: 240
  • هفته: 1,928
  • ماه: 7,566
  • سال: 25,130