علام آمار تصادفات سه‌ماهه توسط رئیس پلیس راهور. کاهش ۴۳درصدی جانباختگان تصادفات در استان

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1742

علام آمار تصادفات سه‌ماهه توسط رئیس پلیس راهور. کاهش ۴۳درصدی جانباختگان تصادفات در استان
خوشوقت، رئیس پلیس راهور استان با بیان اینکه با کاهش ۴۳ درصدی جان‌باختگان در سه‌ماهه اول ۱۴۰۳ روبرو بودیم گفت: خوشبختانه تعداد تصادفات و جان‌باختگان سه ماه اول ۱۴۰۳ نسبت به سه‌ماهه اول ۱۴۰۲ کمتر شده است، سه‌ماهه اول ۱۴۰۳ تعداد جان‌باختگان ما در استان کرمان ۳۲ نفر بوده که کاهش جان‌باختگان در معابر شهری را نسبت به سه‌ماهه اول سال ۱۴۰۲ را داشتیم. در سال ۱۴۰۲ این تعداد ۷۵ نفر بوده که با کاهش ۴۳ درصدی همراه بوده است.
به گزارش کرمان‌نو، رئیس پلیس راهور استان در ادامه درمورد افزایش جرایم رانندگی با بیان اینکه از ۲۳ ام تیر بحث افزایش جرائم رانندگی در کشور اجرایی شده است گفت: چند سالی بود که نرخ جرایم رانندگی تغییر نکرده بود و همین موضوع باعث شده بود تأثیری برای جلوگیری از حوادث و بازدارندگی نداشته باشد.
او ادامه داد: تخلفات حادثه‌سازی که بیشترین آمار حوادث را داشته‌اند افزایش بیشتری در جریمه داشته‌اند مثل حرکات نمایشی الان ۵۰۰ هزارتومان جریمه به دنبال دارند، حرکات مارپیچ و سبقت غیرمجاز که بیشترین تصادفات رخ‌به‌رخ را به دنبال دارند افزایش جریمه داشته‌ایم.
خوشوقت با بیان اینکه این جرایم در مرکز استان و سایر شهرستان‌های استان متفاوت است گفت: عبورازچراغ‌قرمز در مرکز استان ۴۰۰ هزار تومان در سایر شهرستان‌ها ۳۰۰ هزار تومان جریمه به دنبال دارد.
او افزود: در مورد سرعت غیرمجاز جریمه سرعت دسته‌بندی‌شده و تا ۱۰ کیلومتر در مراکز از ۱۰۰ تومان جریمه شروع می‌شود و با افزایش سرعت این جریمه افزایش پیدا می‌کند.
رئیس پلیس راهور ادامه داد: در محل‌های عبور ممنوع، توقف در محل ۹۰ هزار تومان، توقف در محل ایستادن ۱۰۰ هزار تومان و توقف در محل دوبله را ۹۰ هزار تومان جریمه تعیین کردند.
خوشوقت درمورد جریمه استفاده از تلفن همراه نیز گفت: استفاده از تلفن همراه در سرعت غیرمجاز ۴۰۰ هزار تومان و عدم استفاده از کمربند ایمنی در بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها ۱۵۰ هزار تومان
در مرکز استان و سایر شهرستان‌ها ۵۰ هزار تومان است.
او ادامه داد: در مورد مصرف مشروبات الکلی یک میلیون و پانصد هزار تومان علاوه بر ضبط گواهینامه و معرفی به مراجع قضایی، جریمه به همراه دارد.
خوشوقت در حوزه خدمات پلیس راهنمایی‌ورانندگی شرکت‌کنندگان در آزمون‌های رانندگی گفت: ۶۷ هزار ۵۵۲ نفر آزمون گواهینامه در پایه‌های مختلف گرفته شده که ۱۹ هزار نفر موفق به اخذ گواهینامه شدند
شهر کرمان با ۳۸ درصد بیشترین جان‌باختگان تصادفات در استان را دارد
خوشوقت، رئیس پلیس راهور استان در مورد آمار جان‌باختگان تصادفات در استان گفت: در سطح استان، کرمان با ۳۸ درصد جان‌باختگان بیشترین آمار جان‌باختگان را در تصادفات استان دارد. رفسنجان با ۱۶ درصد و سیرجان با ۱۴ درصد و جیرفت با ۷ درصد و ارزوئیه نیز با ۷ درصد در رتبه‌های بعدی جان‌باختگان تصادفات قرار دارند.
او در مورد رده سنی جان‌باختگان تصادفات نیز گفت: از لحاظ سنی ۳۷ درصد فوتی‌ها در سنین ۳۱ تا ۵۰ سال است که این افراد اکثرا سرپرست خانوار هستند و قشر فعال جامعه را شامل می‌شوند.
او ادامه داد: ۲۴ درصد آمار جان‌باختگان تصادفات نیز در سنین ۲۰ تا ۳۰ سال است و همچنین ۸۲ درصد جان‌باختگان مرد هستند ۱۸ درصد هم زن هستند.
دومین مرکز تعویض پلاک در کرمان راه‌اندازی می‌شود
رئیس پلیس راهور کرمان با اشاره به نیاز این استان به ایجاد مرکز تعویض پلاک گفت: راه‌اندازی مرکز دوم تعویض پلاک در شهر کرمان پیش‌بینی‌شده است ضمن اینکه عملیات تعویض پلاک خودرو به‌صورت الکترونیکی نیز قابل‌انجام است و افراد برای بازدید خودرویی باید به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنند.
او بیان اینکه ۶۱ هزار و ۵۳۲ مورد خدمات تعویض پلاک طی سال جاری در مراکز تعویض پلاک استان کرمان انجام شده است اظهار داشت: تعویض پلاک خودروهای شخصی در تمام شهرستان‌ها انجام می‌شود؛ اما خودروهای دولتی و عمومی برای تعویض پلاک باید به مرکز استان کرمان مراجعه کنند.
تعداد دوربین‌های پلاک خوان در کرمان افزایش می‌یابد
رئیس پلیس راهنمایی‌ورانندگی استان کرمان با تأکید بر اینکه دوربین‌های نظارتی زیادی در سطح شهر فعال و روشن هستند گفت: تعداد دوربین‌های پلاک خوان این استان و شهر کرمان نیز به‌زودی افزایش خواهد یافت.
او افزود: پلیس استان کرمان روزانه با حدود هزار و ۵۰۰ خودرو با تخلف سرعت غیرمجاز برخورد می‌کند اظهار داشت: همچنین به‌منظور تأمین سلامت و آرامش جامعه پلیس ضمن جریمه یک میلیون و ۵۰۰ هزارتومانی رانندگانی که مصرف مشروبات الکلی دارند خودرو این افراد را نیز توقیف می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 0
  • امروز: 78
  • دیروز: 138
  • هفته: 816
  • ماه: 4,086
  • سال: 44,110