رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان خبرداد. کرمان ۳۰۰ تخت بیمارستانی کمبود دارد

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1351

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان خبرداد. کرمان ۳۰۰ تخت بیمارستانی کمبود دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه در شرایط فعلی حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ تخت بیمارستانی کمبود داریم، گفت: راه‌اندازی شهرک سلامت در کرمان را پیگیری می‌کنیم.

مهدی احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی کرمان جزو هشت دانشگاه برتر کشور بوده و در حوزه پزشکی دستاوردهای بسیار خوبی داشته است، ادامه داد: بیماری که این روزها در استان کرمان شیوع پیدا کرده، آنفلوآنزا است و حتی زیرشاخه آنها هم مشخص است.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی کرمان می‌داند که شهر کرمان دقیقاً درگیر چه آسیب‌هایی است، افزود: سازمان غذا و دارو به صورت رندوم در میادین میوه و تره‌بار حضور پیدا می‌کند و تمام سمومی را که در میوه، سبزیجات و مواد غذایی وجود دارد را شناسایی و گزارش می‌دهد و این قابلیت وجود دارد.

او با اشاره به اینکه ویروس کرونا یک نوع ویروس با ویژگی انتشار سریع بوده و قابلیت سرایت بالایی دارد، گفت: ویروس کرونا همیشه خواهد بود و هر چند وقت یکبار ممکن است جهش پیدا کند و به همین دلیل همیشه باید اقدامات مراقبتی را انجام داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه ویروس وقتی در مقابل سیستم دفاعی بدن قرار می‌گیرد خود را تقویت می‌کند و این تقویت باعث سویه جدید می‌شود، افزود: سویه آلفا کرونا ناشی از استراتژی اشتباه انگلیس مبنی بر همه‌گیری کرونا بود و از انگلیس به تمام دنیا انتشار پیدا کرد و بعد در هند نیز همین اتفاق افتاد و سویه جدیدی از هندوستان ایجاد و در دنیا منتشر شد.

او با بیان اینکه متاسفانه با وجود اینکه مواد اولیه آنتی‌بیوتیک‌ها در کشور وجود داشت اما تولید شربت با مشکل روبه‌رو شده بود که در حال رفع شدن است، گفت: مصرف دارو باید با نظر پزشک انجام شود و متاسفانه در کشور ما مصرف خودسرانه دارو وجود دارد و مصرف بی‌رویه آنتی‌بیوتیک‌ها در کشور باعث شده مقاومت آنتی‌بیوتیک‌ها بالا برود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه در استان کرمان سرم به مقدار خیلی زیاد وارد شده است، بیان کرد: بیمارستان‌های استان کرمان اصلاً با کمبود سرم روبه‌رو نیستند.

 

او با بیان اینکه کرمان با کمبود تخت بیمارستانی روبه‌رو است، گفت: ظرفیت بیمارستان افضلی‌پور 360 بیمار است که بیش از دو برابر ظرفیت خود پذیرش دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 2
  • امروز: 197
  • دیروز: 271
  • هفته: 2,432
  • ماه: 7,585
  • سال: 25,069