رئیس کل دادگستری استان کرمان: برای جامعه عاری از فساد، نیازمند دستگاه اداری سالم هستیم

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1773

رئیس کل دادگستری استان کرمان: برای جامعه عاری از فساد، نیازمند دستگاه اداری سالم هستیم
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: اگر می‌خواهیم جامعه‌ای عاری از هرگونه فساد داشته باشیم، حتماً در مرحله اول باید از دستگاه اجرایی سالمی بهره‌مند باشیم و انسان‌های سالم به مدیریت گمارده شوند تا سلامت را بر مجموعه حاکم و از آن پاسداری کنند و این سلامت جز با نظارت دقیق بر مجموعه حاصل نمی‌شود.
حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در مراسم تکریم و معارفه مدیران کل بازرسی استان کرمان ضمن قدردانی از خدمات احمد آبیار اظهار کرد: وی تلاش‌های خوبی برای حفظ حقوق بیت‌المال داشت.
حمیدی گفت: این ساز و کار در اصل ۱۷۴ قانون اساسی به خوبی پیش بینی شده و سازمان بازرسی کل کشور بر هر سه قوه و همه دستگاه‌های اجرایی کشور نظارت عالیه دارد و هر چه نظارت‌ها دقیق‌تر و قوی‌تر باشد، سلامت اداری تضمین می‌شود و در این صورت جامعه به رشد و تعالی خواهد رسید.
به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز در این مراسم اظهار کرد: در نظام اسلامی برای خوب انجام وظیفه کردن، چشم‌هایی در هر سه قوه دیده شده که دیوان محاسبات چشم مجلس شورای اسلامی، تعزیرات چشم دولت و چشم دستگاه قضایی که ماموریت قوی‌تری در رابطه با سلامت نهادها به عهده دارد، بازرسی کل کشور است.
او افزود: حراست، صیانت و سلامت از ماموریت‌های سازمان بازرسی است تا حراست از بیت المال مسلمین و سلامت اداری برای خدمت‌رسانی به مردم صورت بگیرد.
امام جمعه کرمان بیان کرد: در استان پهناور کرمان هم به دلیل وسعت و هم به دلیل فراز و نشیب‌های متعدد، جمعیت و …؛ ماموریت گاهی اوقات دچار سختی می‌شود و هر مسئولی در هر رده‌ای در استان کرمان کار با معدل بالا انجام دهد، قابل تحسین و تقدیر است بنابراین از آقای آبیار مدیرکل سابق بازرسی که دو دهه در استانی با این حساسیت، ماموریت مهم و سخت بازرسی را انجام داد، قدردانی می‌کنم.
سبک مدیریتی اداره کل بازرسی کرمان منطبق با دیدگاه‌های رهبری است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان نیز گفت: سبک مدیریتی چند ساله اداره کل بازرسی استان کرمان منطبق با دیدگاه‌های رهبر معظم انقلاب بوده است.
رحمان جلالی به پنج مضمون اصلی در دیدگاه‌ها و بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص بازرسی موثر اشاره داشت و عنوان کرد: نخستین مضمون ویژگی‌های فردی بازرس شامل انصاف، خبره، بصیر، امین و صداقت است که آقای احمد آبیار به این ویژگی‌ها شهره بود.
او ادامه داد: به‌روز بودن و حضور میدانی از اصول مدنظر بازرس در دیدگاه رهبر معظم انقلاب است که به واسطه مسئولیتم در هیات تخلفات، بارها عملکرد آقای آبیار در این زمینه را شاهد بودم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان ادامه داد: پیگیری تا رسیدن به نتیجه، هدایتگر و اصلاح‌گر، بازدارنده و قاطعیت از دیگر ویژگی‌های یک بازرس از دید رهبر انقلاب است.
جلالی ابرازداشت: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان‌، ساعت‌ها از بازرس کل استان مشاوره می‌گرفتند و سبک مدیریتی چند ساله آقای آبیار منطبق با منظومه فکری رهبری بوده است.
معاون سیاسی، امنیتی‌واجتماعی استاندار کرمان همچنین با تبریک انتصاب “دادخدا سالاری” به سمت مدیرکل بازرسی استان گفت: ایشان را به عنوان یار و همراه حاج قاسم سلیمانی می‌دانیم.
جلالی افزود: شجاعت در مواضع از ویژگی‌های بازرسی آقای سالاری است و جزو دادستان‌های میدانی بودند، ضمن اینکه صداقت در گفتار و عمل دارند.
او اظهار داشت: ان‌شاالله ریلی که در اداره کل بازرسی استان در تعامل‌ با دستگاه‌ها گذاشته شده است با حضور آقای سالاری تقویت شود و شاهد اقدامات موثر باشیم.
“دادخدا سالاری” معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان کرمان با حکم رئیس قوه قضائیه به سمت مدیرکل بازرسی استان کرمان منصوب شد.
آیین معارفه مدیرکل بازرسی استان کرمان با حضور رییس سازمان بازرسی کشور، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان و اعضای شورای تامین، اداری و قضایی استان برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :