ثبت‌نام اتباع خارجی در مدارس با کد یکتا

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1775

ثبت‌نام اتباع خارجی در مدارس با کد یکتا
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کرمان با اشاره به آغاز ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع گفت: ثبت‌نام اتباع بیگانه فقط باید با کد یکتا صورت گیرد.
شهباز حسن‌پور، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان کرمان با اعلام اینکه امروز از چهار مدارس اتباع بازدید کردم و با خانواده‌ها صحبت کردم، گفت: شرایط ثبت‌نام به‌خوبی در استان برای اتباع در حال انجام است.
او با اشاره به اینکه بالاترین و پایدارترین زمینه اشتغال را مدارس غیرانتفاعی فراهم کردند، بیان کرد: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) مدارس خیلی خوبی در شهرستان راور ساخته است و اتاق بازرگانی ۱۲۰ مدرسه را در استان ساخته و یا در حال ساخت دارد.
او گفت: مدارس بالای ۴۵ نفر کلاس باعث چهره نازیبایی می‌شود.
محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان نیز در این جلسه با اعلام اینکه بازگشایی مدارس خیلی مسائل را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد، گفت: در روز بازگشایی مدارس، همه دستگاه‌ها برای بدرقه فرزندان شهید به مدرسه کمک کنند.
استاندار کرمان با اشاره به ثبت‌نام اتباع بیگانه بیان کرد: تحت هیچ شرایطی، هیچ دانش‌آموز غیرمجازی نباید ثبت‌نام شود.
او افزود: مدارس غیردولتی باید طبق مصوبه پول دریافت کنند.
فداکار با اشاره به اینکه در بحث توسعه مدارس باید مشکل انشعاب مدارس حل شود تا مدارس معطل نباشند، گفت: مدیران مدارس پیگیری و فرمانداران کمک کنند تا در این هفته مشکل حل شود.
او با اشاره به اینکه در بخش تجهیز نمازخانه‌های مدارس به‌ویژه تهیه ۱۰ هزار متر فرش نمازخانه‌ها کمک شود، بیان کرد: مدارس رفسنجان شرایط مناسبی ندارند و باید یک جلسه در رفسنجان تشکیل شود و خیران کمک کنند تا مشکل این مدارس حل شود.
رضا رضایی، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کرمان در این جلسه با بیان اینکه بازگشایی مدارس باید یک بازگشایی ارزشمندی باشد که خاطره آن تا پایان مدارس در ذهن بچه‌ها بماند و آن‌ها باید کار را با شور و نشاط آغاز کنند، گفت: کرمان جزو استان‌های برتر در بحث ثبت‌نام، نقل‌وانتقالات است.
او با اشاره به اینکه در مورد ثبت‌نام اتباع شیوه‌نامه جدید آمده است و فقط باید با کد یکتا ثبت‌نام صورت گیرد و ثبت‌نام آغاز شده است، بیان کرد: کد یکتا یک کد ۱۰ رقمی مانند کدملی دانش‌آموزان ما است و برای ثبت‌نام اتباع الزامی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 0
  • امروز: 9
  • دیروز: 91
  • هفته: 833
  • ماه: 6,300
  • سال: 53,853