رئیس خانه صمت کرمان: از فرار مغزها به فرار دست‌ها رسیدیم

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1780

رئیس خانه صمت کرمان: از فرار مغزها به فرار دست‌ها رسیدیم
رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمان با بیان این‌که اکنون از فرار مغزها به فرار دست‌ها رسیدیم و نیروهای کار در حال مهاجرت هستند، گفت که در شرایط فعلی در فضاهای کوچک و متوسط صنعتی، نیروی کاری که دارای یک مهارت متوسط باشد، وجود ندارد.
دکتر بابک اسماعیلی که در همایش بزرگداشت روز صنعت و معدن و تجلیل از فعالان این حوزه صحبت می‌کرد، تاکید کرد که برای نجات اقتصاد کشور باید با عبور از کلی‌گویی‌ها، در نوع نگرش‌ها تغییر ایجاد شود.
به گزارش خبرنگار فردای‌کرمان، او در بخش دیگری از سخنان کوتاه خود با بیان این‌که برای نجات اقتصاد کشور باید در نوع نگرش خود تغییر ایجاد کنیم، اظهار کرد: «اینکه هر سال گاز و برق صنایع قطع شود به مفهوم این است که نمی‌ایستیم تا کمی فکر کنیم که باید در نوع نگرش خود تغییر ایجاد کنیم».
اسماعیلی با اشاره به تلاش بخش خصوصی در شرایط اقتصادی سخت کشور ادامه داد: «بخش خصوصی شاید همیشه لباس‌های تمیزی داشته باشد اما همیشه کفش‌های کثیفی دارد و در شرایط فعلی مجبوریم در فضای کاری خود حضور داشته باشیم زیرا تمام کسانی که در بخش خصوصی کار می‌کنند به سختی فضای کاری خود را حفظ می‌کنند».
او تاکید کرد: «تصورم این است که اگر نوع نگاهمان را در وضعیت اقتصادی کنونی تغییر ندهیم و اگر با همان فرمان قبل پیش برویم و مدام یک رویه را انجام می‌دهیم، به نتیجه نخواهیم رسید».
رئیس خانه صمت کرمان خطاب به مسئولان دولتی گفت: «خواهش می‌کنم انتقادکننده را دوست ببینید، ما کشورمان را دوست داریم و اگر انتقاد می‌کنیم در راستای این است که می‌خواهیم کشور پیشرفت کند».
او در ادامه با بیان این‌که ما از فرار مغزها عبور کردیم و اکنون دچار فرار دست‌ها هستیم، یادآور شد: «مغزهای ما رفتند و الان نیروهای در حال رفتن هستند، ما در فضاهای کوچک و متوسط صنعتی، نیروی کاری که صرفا یک مهارت متوسط را داشته باشد پیدا نمی‌کنیم».
اسماعیلی در پایان افزود: «خواهشم این است که کلی‌گویی‌ها را رها کنیم و نگاهمان را تغییر دهیم این تنها راهی است که می‌توانیم پیشرفت کنیم».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 0
  • امروز: 16
  • دیروز: 110
  • هفته: 779
  • ماه: 6,805
  • سال: 49,288