کرمان؛ میزبان جشنوراه موسیقی نواحی

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 608

کرمان؛ میزبان جشنوراه موسیقی نواحی

 

نشست رسانه‌ای دست‌اندرکاران دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران روز یکشنبه دوازدهم آبان ماه در دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.به گزارش خبرگزاری مهر، در این نشست محمد اله یاری مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس جشنواره، محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و احمد صدری دبیر علمی جشنواره ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت‌های دبیرخانه به سئوالات خبرنگاران پاسخ دادند. محمد اله یاری مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران در ابتدای این نشست خبری توضیح داد: جشنواره موسیقی نواحی ایران یکی از سه‌گانه‌های ملی دفتر موسیقی در کنار جشنواره موسیقی جوان و جشنواره موسیقی فجر است که موضوع موسیقی نواحی در اولویت این رویداد قرار دارد. به هر حال آن چیزی که لازم می‌دانم در اینجا به آن اشاره کنم برگزاری جلسات مختلف شورای سیاستگزاری در تهران و کرمان است که واقعا جای قدردانی دارد که استاندار کرمان و معاون هنری وزیر ارشاد حضور بسیار فعالی در این رویداد داشته و دارد.

مشکلی در تأمین بودجه جشنواره نخواهیم داشت

وی ادامه داد: امیدوارم مجموعه زحماتی که دوستان در این دوره کشیدند به توسعه موسیقی نواحی در استان‌ها و توجه به هنرمندان این عرصه کمک کند. قطعاً نگاه ما، نگاه رویدادی به جشنواره موسیقی نواحی نیست و ما مایل هستیم با تشکیل دبیرخانه دائمی این جشنواره، شاهد اتفاقات موثری در عرصه توجه به موسیقی نواحی باشیم. ما امسال شاهد افزایش پنجاه درصدی دستمزد گروه‌های اجرایی هستیم و با اینکه هنوز ردیف بودجه این دوره تخصیص پیدا نکرده، احمد صدری دبیر علمی دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی نواحی هم در این نشست خبری با اشاره به ثمرات برگزاری این رویداد ملی و تأثیر آن در عرصه موسیقی نواحی گفت: دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ۱۶ تا ۱۹ آبان ماه در شهر کرمان برگزار می‌شود. آن چیزی که در این میان می‌توان به آن اشاره کنم بحث حضور مدیران ارشد استانی و وزارت ارشاد است که همین نویددهنده برگزاری هرچه بهتر جشنواره موسیقی نواحی در کرمان است. ما در آذرماه سال گذشته بود که اولین جلسات شورای سیاست گزاری جشنواره موسیقی نواحی آغاز شد. البته تصمیم داشتیم در همان ابتدا تغییراتی در محل برگزاری جشنواره اعمال کنیم که در این زمینه هم اقداماتی انجام شد اما با پیگیری‌های شدیدی که استاندار کرمان داشت قانع شدیم که این دوره باز هم در شهر کرمان برگزار شود.

استان کرمان از حیث تنوع موسیقایی ویژگی‌های خاصی دارد

محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان هم در این نشست خبری ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت‌های ستاد اجرایی جشنواره در شهر کرمان گفت: امیدواریم امسال با تدابیری که اندیشیده شده، شاهد برگزاری یک جشنواره تاثیر گذار باشیم. به هر حال استان کرمان از حیث تنوع موسیقایی ویژگی‌های خاصی دارد که می‌تواند برای همه علاقه مندان این عرصه جالب توجه باشد. همین پراکندگی‌ها خود به خود ویژگی‌های فرهنگی مناسبی به این استان داده که امیدوارم ما میزبان خوبی برای آن باشیم. وی گفت: این جشنواره قطعا امسال دارای ویژگی‌هایی است که از آن جمله می‌توان به تشکیل یک شورای اجرایی ویژه در استان کرمان به مدیریت استاندار کرمان، اجرای جشنواره توسط انجمن موسیقی کرمان با همکاری انجمن موسیقی ایران، تشکیل کمیته‌های مختلف و تخصصی در ستاد اجرایی جشنواره ، محوریت قرار دادن گردشگری فرهنگی هنری با اولویت موسیقی نواحی در جریان برگزاری جشنواره با حمایت اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمان، برگزاری تور گردشگری هنرمندان شرکت کننده در منطقه شهداد و اجرای برنامه در این منطقه اشاره کرد. ما در طول برگزاری جشنواره حدود ۳۰ اجرا در شهرهای مختلف استان کرمان را داریم. در هتل پارس نیز اجراهای شبانه‌ای را داریم که از ساعت ۲۲ هر شب میزبان مخاطبان خواهد بود. البته در کاروانسرای گنجعلی‌خان کرمان نیز برنامه‌هایی برای شهروندان کرمانی برپا خواهد شد که می‌تواند اتفاق خوبی باشد. ما در روز افتتاحیه کاروان شادمانه‌ای را راه اندازی کردیم که جزییات آن طی روزهای آینده اعلام می‌شود. ما در این راستا کمپین «با هم موسیقی نواحی ایران را جهانی کنیم» را راه اندازی کردیم که توسط انجمن موسیقی ایران طراحی شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 11
  • امروز: 157
  • دیروز: 149
  • هفته: 1,826
  • ماه: 7,740
  • سال: 25,418