رئیس کل دادگستری استان کرمان: جلوگیری از تصرف اراضی دولتی در استان یک ضرورت است

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1236

رئیس کل دادگستری استان کرمان: جلوگیری از تصرف اراضی دولتی در استان یک ضرورت است

رئیس کل دادگستری استان کرمان جلوگیری از تصرف اراضی دولتی را یک ضرورت برشمرد و گفت: نباید اجازه داد اموال دولت مورد تعرض قرار گیرد.

به گزارش تسنیم  ، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی صبح دیروز در دیدار با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر کرمان با بیان اینکه حمایت سازمان‌های نظارتی از مدیران مورد تاکید است اظهار داشت: باید از ریسک‌پذیری مثبت مدیران حمایت شده و از سوی دیگر برخورد قاطع با تخلفات یک اولویت است اما این برخوردها نباید مانع ریسک‌پذیری قانونی مدیران شود.

او با اشاره به استفاده حداکثری از ظرفیت‌های قضایی به منظور حل مشکلات موجود در مسیر توسعه عمران شهری، افزود: شهر کرمان به عنوان یکی از کلان‌شهرهای بزرگ کشور و پس از آنکه به عنوان پایتخت مقاومت شناخته شده است، مورد توجه ویژه منطقه و دنیا قرار گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه این امر وظیفه شورای شهر و شهرداری را افزایش می‌دهد چرا که وضعیت این شهر می‌تواند نشان دهنده ابهت و عظمت جمهوری اسلامی باشد گفت: هر فردی که وارد شهر کرمان می‌شود، انتظار دارد با یک شهر توسعه یافته و متناسب با جایگاه آن روبه‌رو شود.

او با اشاره به اینکه تحقق این امر نیاز به حمایت همه دستگاه ها دارد، بیان کرد: به منظور تحقق نگاه حمایتی دستگاه قضایی از شهرداری‌ها باید از بروز مشکلات و پرونده‌ها پیشگیری شود و در این رابطه باید به تنظیم قراردادها توجه لازم انجام شود.

حمیدی با بیان اینکه شهرداری و شورای شهر باید کمیته حقوقی بسیار فعالی برای پیشگیری از بروز مشکلات در قراردادهای شهرداری داشته باشند تا از بروز مشکلات بعدی جلوگیری و از تشکیل پرونده های قضایی پیشگیری شود افزود: قراردادهایی که بین شهرداری با اشخاص حقیقی و حقوقی منعقد می‌شود، باید به نحوی باشد که منافع شهرداری را تامین کرده و از بروز مشکلات بعدی جلوگیری کند.

او گفت: تاخیر در اجرای احکام صادره از سوی دادگاه ها، موجب بروز مشکلات بعدی می شود و از این رو انتظار می رود که بر مبنای تعامل مشترک زمینه اجرای این احکام فراهم شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 21
  • امروز: 24
  • دیروز: 149
  • هفته: 1,693
  • ماه: 7,607
  • سال: 25,285