زورآزمایی سیل و مدیریت

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1285

زورآزمایی سیل و مدیریت

در حالی که در روزهای گذشته بیشتر شهرستان‌های استان درگیر سیل و بارندگی بوده‌اند، هواشناسی از ادامه فعالیت سامانه مونسون خبر می‌دهد. فداکار استاندار کرمان و نظری فرمانده سپاه از ساعات اولیه سیل در میان مردم بودند.

در حالی که مدیریت بحران و سایر دستگاهها در شهرستان‌های مختلف مشغول کمک به مردم سیل‌زده هستند، هواشناسی استان کرمان با اعلام اطلاعیه هشدار زرد از آغاز فعالیت سامانه مونسون از امروز شنبه تا اواسط هفته در مناطقی از این استان و سیلابی شدن مسیل‌ها خبر داد.

 اداره کل مدیریت بحران کرمان در اطلاعیه ای براساس هشدار هواشناسی اعلام کرد: پیرو هشدار قرمز تاریخ ۲ مرداد، ادامه فعالیت سامانه مونسونی تا روز سه شنبه هفته جاری در مناطق غرب و جنوب‌غرب این استان پیش‌بینی می‌شود. این هشدار زمان آغاز فعالیت سامانه را از شنبه هشتم مرداد و پایان آن را سه شنبه ۱۱ مرداد اعلام کرد.

رشد ابرهای همرفتی، رگبار باران، رعد و برق، وزش تند‌های لحظه‌ای و بارش احتمالی تگرگ از مخاطرات احتمالی جوی طی روزهای آینده است.

در اطلاعیه هشدار مدیریت بحران کرمان، مناطق غربی و جنوب غرب استان بویژه شهرستان‌های بافت، بردسیر، رابر، سیرجان، شهربابک، فاریاب و بخش لاله زار مناطق تحت تاثیر سامانه ذکر شده است.

این اطلاعیه تاکید می‌کند بارش رگباری باران و رعد و برق به صورت سریع، در مدت زمان کوتاه و با شدت زیاد که منجر به آبگرفتگی معابر، جاری شدن آب از بالادست و سیلابی شدن مسیل‌ها در برخی مناطق، به ویژه در جنوب غرب و غرب استان کرمان خواهد شد و همچنین ایجاد خسارت در اثر تندبادهای لحظه‌ای در برخی مناطق محتمل است.

اطلاع رسانی به موقع از طریق صدا و سیمای مرکز کرمان و ادارات کل امور عشایری و جهاد کشاورزی شمال و جنوب این استان، آمادگی فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط، برای اتخاذ تمهیدات لازم برای کاهش خسارات احتمالی برای مقابله با اثرات این سامانه توصیه شده است.

فعالیت سامانه پر بارش مونسون از روز شنبه هفته جاری در استان کرمان موجب بارش‌های پرقدرت و جاری شدن سیلاب و وارد آمدن خسارت به مناطقی از روستاها و شهرهای استان کرمان شده است. 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 16
  • امروز: 101
  • دیروز: 166
  • هفته: 1,335
  • ماه: 4,583
  • سال: 36,027