در سایه کاهش قدرت خرید مردم انجام گرفت. کاهش ۲۵ درصدی فروش محصولات گوشتی

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1650

در سایه کاهش قدرت خرید مردم انجام گرفت. کاهش ۲۵ درصدی فروش محصولات گوشتی
معروف خانی رئیس اتحادیه صنف توزیع کننده محصولات گوشتی با اشاره به کاهش ۲۰ تا ۲۵ درصدی فروش گفت: با توجه به ثبات نسبی قیمت گوشت و مرغ امسال عید مانند سال قبل محصولات ما افزایش قیمت نخواهد داشت.
قیمت مرغ و گوشت طی ماه های اخیر روندی صعودی را طی کرده است که این محصولات به عنوان ماده اولیه برخی صنایع و صنف ها از جمله محصولات و فرآورده های گوشتی محسوب می شود. به این ترتیب هر گونه نوسانی در قیمت مرغ و گوشت قرمز تاثیر مستقیمی بر این بخش ها دارد.
محمدرضا معروف خانی رئیس اتحادیه صنف توزیع کننده محصولات گوشتی در خصوص شرایط فعلی حاکم بر بازار به خبرنگار بازار می گوید: با توجه به گرانی هایی که در یک سال اخیر شاهد بودیم تقاضای مردم تقریبا نسبت به خرید همه محصولات کمتر شده است. چون قدرت خرید پایین آمده با این وجود در حوزه صنایع غذایی از جمله محصولات ما شرایط به نحوی است که خریداران نمی توانند به طور کامل تقاضا را قطع کنند.
معروف خانی افزود: با این وجود فروش محصولات ما ۲۰ تا ۲۵ درصد کمتر شده است. البته چون قیمت محصولات به تبع نسبت به سال قبل بیشتر شده لذا میزان فروش مثل سال قبل است اما تعداد مردمی که مراجعه می کنند کمتر شده است.
وی همچنین با تاکید بر اینکه در سه ماه اخیر افزایش قیمت نداشتیم آن هم به این دلیل که در این مدت نوسان قیمت مرغ و گوشت قرمز کم بوده است، افزود: با این وجود در یک سال اخیر با افزایش قیمت مواد اولیه مصرفی همچون مرغ و گوشت محصولات ما نیز افزایش را تجربه کرده است.
رئیس اتحادیه صنف توزیع کننده محصولات گوشتی: ۸۰ تا ۹۰ درصد ادویه های مصرفی ما وارداتی است در نتیجه افزایش قیمت ارز در قیمت محصولات گوشتی بسیار تاثیر دارد
معروف خانی خاطر نشان کرد: در واقع قیمت محصولات ما متاثر از دو نوع محصول است یکی مرغ و گوشت قرمز و دیگری ادویه ها، به خصوص اینکه ۸۰ تا ۹۰ درصد ادویه های مصرفی ما وارداتی است در نتیجه افزایش قیمت ارز در قیمت محصولات گوشتی بسیار تاثیر دارد.
*مانند سال قبل افزایش قیمت نداریم
این مقام صنفی همچنین با بیان اینکه سال گذشته دو بار و هر بار به میزان ۱۵ درصد افزایش قیمت داشتیم افزود: محصولات ما اما امسال طی سه ماه اخیر افزایشی نداشته و برای بازار شب عید امسال مانند سال قبل افزایش قیمت نخواهیم داشت.
وی در پایان نیز در خصوص اصلی ترین نیازهای این صنعت نیز افزود: اصلی ترین نیاز این صنعت همانطور که گفته شد بحث ادویه های وارداتی است که افزایش قیمت در این بخش تولید کنندگان را غالبا با مشکل مواجه می کند.
گفتنی است در حوزه تولید گوشت مرغ در سال ۲۰۲۳ کشورهای «ایالات متحده، برزیل، چین، اروپا، روسیه، مکزیک، تایلند، ترکیه، آرژانتین، کلمبیا و پرو» به ترتیب بیشترین تولید را رقم زده اند. از سوی دیگر در حوزه تولید گوشت قرمز نیز ایالات متحده و برزیل جزو پیشرو ها هستند به نحوی که طبق داده های آماری جهانی در سال ۲۰۲۳، برآورده شده که برزیل حدود ۱۰.۵۷ میلیون تن گوشت گاو و گوساله تولید کرد که این کشور را به دومین تولیدکننده بزرگ گوشت گاو در سراسر جهان تبدیل می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 0
  • امروز: 8
  • دیروز: 135
  • هفته: 982
  • ماه: 4,305
  • سال: 57,901