معاون وزیر راه و شهرسازی ومدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری خبر داد. وجود ۸۰ هزار واحد ناپایدار در بافت‌های فرسوده و حاشیه شهرهای کرمان

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1390

معاون وزیر راه و شهرسازی ومدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری خبر داد. وجود ۸۰ هزار واحد ناپایدار در بافت‌های فرسوده و حاشیه شهرهای کرمان

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری گفت: ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد ناپایدار در بافت‌های فرسوده کشور وجود دارد که ۸۰ هزار واحد آن در بافت فرسوده شهرهای کرمان است.

سید محمد آیینی، معاون وزیر راه و شهرسازی در کرمان با بیان اینکه براساس آمارهای موجود حدود ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد ناپایدار در بافت‌های فرسوده در سطح کشور وجود دارد، اظهار داشت: از این تعداد ۸۰ هزار واحد ناپایدار در بافت‌های فرسوده و حاشیه شهرهای کرمان است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری با اشاره به اینکه مقررات ساختمان باید در هنگام ساخت بناها اجرا شود، بیان کرد: اگر در ساختمان‌سازی مقررات ساختمان اجرا شود، قطعاً در زلزله‌ها تلفات جانی نداریم.

او با بیان اینکه تاکنون حدود ۲۲۰ هزار بنای ناپایدار تخریب و بازسازی شده است، گفت: با انبوهی از بناهای ناپایدار در سطح کشور روبه‌رو هستیم و نیاز است مردم همکاری کنند؛ از شهرداری‌ها و دولت به تنهایی کاری برنمی‌آید.

آیینی با اشاره به اینکه در صدور پروانه‌های ساختمانی در بافت‌های فرسوده، شهرداری‌ها تخفیفاتی می‌دهند، افزود: شهرداری‌ها می‌تواند حداقل ۵۰ درصد به مراجعان در این بافت‌ها برای صدور پروانه ساختمانی تخفیف بدهند.

او با بیان اینکه در بم حدود ۸ هزار بنای ناپایدار و در زرند حدود ۶ هزار بنای ناپایدار وجود دارد، ادامه داد: در بافت فرسوده هیچ بن‌بستی برای صدور پروانه وجود ندارد و شهرداری‌ها باید نهایت همکاری را داشته باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بم نمادی از نوسازی شهری است، گفت: روز گذشته در ۳۵ شهر کشور افرادی از بم به‌عنوان پیام‌رسان نوسازی حضور یافتند و این پیام را به مردم کشور رساندند که اگر شما هم مقاوم‌سازی نکنید، سرنوشت بم در انتظار شماست.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 6
  • امروز: 144
  • دیروز: 240
  • هفته: 2,054
  • ماه: 7,692
  • سال: 25,256