انارکی محمدی: خاموشی‌های مکرر موتور پمپ چاه‌های کشاورزی در رفسنجان باعث نابودی تولید می‌شود

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1717

انارکی محمدی: خاموشی‌های مکرر موتور پمپ چاه‌های کشاورزی در رفسنجان باعث نابودی تولید می‌شود
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس دوازدهم، با بیان اینکه چندین روستا در این منطقه فاقد آب هستند که تلاش می‌کنیم مشکل آنها را برای تابستان حل کنیم از خاموشی مکرر موتورپمپ چاه‌های کشاورزی در این منطقه به‌عنوان عامل نابودی تولید یاد کرد.
احمد انارکی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در بیان ظرفیت مطلوب حوزه تولید محصولات کشاورزی که در حوزه انتخابیه‌اش وجود دارد، گفت: رفسنجان یکی از بزرگ‌ترین شهرستان‌های تولید پسته است که در بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از باغ‌های این منطقه درختان پسته کاشته شده است و بزرگ‌ترین جنگل مصنوعی ساخته دست بشر محسوب می‌شود.
او تصریح کرد: باتوجه‌به این شرایط رونق حوزه کشاورزی و رفع مشکلات باغداران یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که به‌طورجدی پیگیری خواهیم کرد.
او خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در این منطقه با دو چالش اساسی در خصوص تأمین آب به‌ویژه آب روستایی و خاموشی موتور چاه‌های کشاورزی مواجه هستیم؛ چراکه چندین روستا در این منطقه فاقد آب هستند که تلاش می‌کنیم مشکل آنها را برای تابستان حل کنیم، همچنین در حال پیگیری برای حل مشکل خاموشی موتورپمپ چاه‌های کشاورزی هستیم که کل تولید را در این منطقه نابود کرده است.
انارکی محمدی یادآور شد: برخی چاه‌های کشاورزی این منطقه ۳۰۰ شریک دارد که خاموشی موتور چاه‌ها باعث حذف تعدادی از آنها می‌شود؛ چراکه یک لوله به طول ۲۰ کیلومتر، ۲ ساعت زمان می‌برد تا آب را انتقال دهد؛ بنابراین خاموشی مکرر موتورپمپ چاه‌های کشاورزی باعث نابودی تولید می‌شود.
او تأکید کرد: البته این موضوع را از طریق وزیر جهاد کشاورزی پیگیری کردیم ضمن اینکه آقای نیک‌بخت در صحن مجلس نیز توضیحاتی را دراین‌رابطه ارائه دادند که متأسفانه قابل‌قبول نبود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 1
  • امروز: 49
  • دیروز: 166
  • هفته: 1,283
  • ماه: 4,531
  • سال: 35,975