در هشت ماه گذشته صورت گرفت؛ ورود ۱۱ هزار فقره پروندۀ تصادف به شورای حل اختلاف کرمان

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1614

در هشت ماه گذشته صورت گرفت؛ ورود ۱۱ هزار فقره پروندۀ تصادف به شورای حل اختلاف کرمان
معاون توسعه حل اختلاف استان کرمان گفت: «در هشت ماه گذشته تعداد ۱۱ هزار و ۴۹۹ فقره پرونده به ۶ شعبۀ شورای حل اختلاف مجتمع شهید نوروززاده (ویژۀ تصادفات) وارد و تعداد ۱۱ هزار و ۴۶۴ فقره پرونده مختومه شده است».
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد امیرابراهیمی در حاشیۀ بازدید از شعب شوراهای حل اختلاف شهید نوروززاده افزود: «تعداد ۲ هزار و ۸۱۲ فقره پرونده طی این مدت در شعب این مجتمع به صلح و سازش منجر شده است و کارکنان این مجتمع موفق شده‌اند ۵۵ درصد از پرونده‌های قابل صلح را به سازش برسانند».
او در ادامه بیان کرد: «ادارات بیمه موظف هستند در کوتاه‌ترین زمان ممکن احکام سازشی را اجرا کنند تا با اجرای سریع و به‌موقع، اعتماد مردم به دستگاه قضایی تقویت و اقبال عمومی به بیمه‌کردن خودرو بیشتر شود».
امیرابراهیمی ادامه داد: «به‌منظور تسریع در فرایند رسیدگی به پرونده‌های تصادفات رانندگی و پرونده‌هایی که قابلیت صلح و سازش را دارند شعب ویژۀ تصادفات راه‌اندازی شده است تا هزینۀ دادرسی و سرعت رسیدگی در پرونده‌ها به حداقل برسد و از آمار پرونده‌های وارده به محاکم قضایی کاسته شود».
معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری استان کرمان در این بازدید ضمن تأکید به قضات و کارکنان شورای حل اختلاف ویژۀ تصادفات به تکلیف شرعی و قانونی خود که ختم منازعات اصحاب دعوی به صلح و سازش است، گفت: «ازجمله نتایج قابل توجه ایجاد صلح و سازش، امنیت روانی جامعه است و هرچه حوزۀ صلح و سازش در جامعه توسعه بیشتری پیدا کند، تاثیرات اجتماعی فراوانی ازجمله امنیت پایدار و احساس آرامش در جامعه حکمفرما می‌شود».
او با توصیۀ قضات و کارکنان به تکریم و احترام ارباب رجوعان خاطرنشان کرد: «مراجعین این مجتمع عموماً به واسطۀ آسیبی که از تصادف به آن‌ها وارد شده تاب‌آوری و تحمل صبر کمتری نسبت به دیگر مراجعین دارند لذا کارکنان این مجتمع می‌بایست با سعۀ صدر و حفظ خونسردی خویش، مراجعین را راهنمایی کرده و به مراجعین اطمینان دهند که حق و حقوق قانونی و شرعی آنه‌ا رعایت می‌شود».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :