هزار میلیارد تومان طرح فرآوری معدن در جنوب کرمان افتتاح شد

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1117

هزار میلیارد تومان طرح فرآوری معدن در جنوب کرمان افتتاح شد

سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت،معدن و تجارت جنوب کرمان از بهره برداری 1000 میلیارد تومان سرمایه گذاری در قالب واحدهای فرآوری معدنی در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان خبر داد.

محمد مجاز اظهار‌داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر 1000 میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده که نشان از تحول بزرگی در بخش معدنی جنوب کرمان است. 

او این میزان سرمایه گذاری را در راستای جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی منطقه جنوب کرمان برشمرد و بر حمایت از طرح های فرآوری تاکید کرد.

مجاز از خام فروشی واحدهای معدنی انتقاد کرد و خام فروشی را حراج ثروت ملی و آسیب به نسل های بعدی کشور برای استفاده از منابع طبیعی برشمرد.

معاون سازمان صمت جنوب کرمان گفت: وقتی خام فروشی می کنیم در عمل سودی را که باید در داخل هزینه شود، مستقیم به خارج از کشور می بریم در صورتی که اگر توانمندی خود را افزایش و دست از خام فروشی برداریم زمینه درآمدزایی و رشد اقتصادی کشور را فراهم می کنیم. 

مجاز با بیان اینکه صادرات غیرنفتی نیز نقش تعیین کننده ای بر رشد اقتصادی کشور دارد، از حمایت از راه اندازی طرح های فرآوری مواد معدنی خبر داد. 

سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت،معدن و تجارت جنوب کرمان افزود: 100 فقره پروانه بهره برداری در حوزه معدنی جنوب کرمان صادر شده که در راستای جلوگیری از خام فروشی،  بیش از 50 جواز تاسیس کارخانه های فرآوری مواد معدنی صادر شده که نشان از برنامه ریزی سازمان برای تمامی معادن استخراجی جنوب کرمان است.

او همچنین در ادامه گفت:با راه اندازی این طرح های فرآوری سرمایه گذاری بیش از۲ هزار میلیارد تومانی در آینده نزدیک را شاهد خواهیم بود که زمینه اشتغال برای چهار هزار نفر فراهم می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 8
  • امروز: 104
  • دیروز: 240
  • هفته: 2,014
  • ماه: 7,652
  • سال: 25,216