مدیرکل ارتباطات استان کرمان خبر داد؛ امیدواریم تا ۲ ماه آینده کرمان به شبکه فیبر نوری متصل شود

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1738

مدیرکل ارتباطات استان کرمان خبر داد؛ امیدواریم تا ۲ ماه آینده کرمان به شبکه فیبر نوری متصل شود
مدیر کل ارتباطات استان کرمان گفت:«با توافقات انجام شده مابین های‌وب و شهرداری کرمان، امیدواریم تا یک الی دو ماه آینده شهر کرمان به شبکه فیبر نوری متصل شود و شهرستان‌های دیگر استان نیز کارشان در حال انجام است.»
به گزارش کرمان‌نو حسین ساجدی‌فر، مدیرکل ارتباطات استان کرمان در پاسخ به خبرنگار کرمان‌نو گفت: «در هفته جاری جلسه‌ای بین های‌وب و شهرداری کرمان برگزار می‌شود و توافقات نهایی نیز انجام خواهد شد تا های‌وب هرچه سریعتر بتواند اصطلاحا شوتینگ کابل فیبر نوری را انجام دهد.»
ساجدی‌فر افزود:« البته شهرداری‌ها قانونا نمی‌توانند جلوی کار را بگیرند اما تلاش می‌کنیم در فضایی تعاملی کار را پیش ببریم.»
پیش از این ساجدی‌فر اعلام کرده بود شهرداری کرمان پس از حفاری مانع شوتینگ فیبر نوری شده است. ظاهرا گلایه شهرداری کرمان برای درست اجرا نشدن حفاری و جبران خسارت وارده بوده و مانع شوتینگ فیبر نوری شده است.
پس از اینکه در پاییز ۱۴۰۲ حفاری فیبر نوری در کرمان آغاز شد، برخی از اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری کرمان به نحوه اجرای حفاری توسط شرکت های وب و بعد ترمیم کانال‌های حفاری انتقاد کردند.
وحید خطیبی معاون برنامه‌ریزی شهرداری کرمان نیز چند روز گذشته به کرمان‌نو گفته بود که امضای توافق‌نامه‌ها از سمت شهرداری کرمان انجام شده و به سمت های‌وب رفته است.
استان کرمان جز استان‌هایی است که هنوز به شبکه فیبرنوری متصل نشده است اما ساجدی‌فر می‌گوید پس از کرمان شهرستان‌هایی مانند زرند، راور، بم هم به شبکه متصل می‌شوند و حفاری در شهرستان‌های بافت و رابر و مابقی شهرستان‌های استان انجام می‌شود.
مدیرکل ارتباطات استان می‌گوید تلاش داریم تا پایان سال ۸۰ درصد عملیات اتصال به فیبرنوری در شهرستان‌های استان انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 0
  • امروز: 78
  • دیروز: 82
  • هفته: 785
  • ماه: 4,613
  • سال: 38,614