اعتراض به نحوه برگزاری انتخابات هیئت بدنسازی و پرورش اندام استان کرمان. نامزدهای ریاست به‌دنبال ابطال انتخابات هیئت بدنسازی و پرورش اندام

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1740

اعتراض به نحوه برگزاری انتخابات هیئت بدنسازی و پرورش اندام استان کرمان. نامزدهای ریاست به‌دنبال ابطال انتخابات هیئت بدنسازی و پرورش اندام
گزارش| الهام سرگزی
درحالی‌که انتخابات هیئت بدنسازی و پرورش اندام استان کرمان در تاریخ ۸ خرداد ۱۴۰۳ برگزار شد؛ اما کاندیدای این انتخابات نسبت به روند برگزاری انتخابات اعتراضاتی داشتند که این روزها طبق اخباری که وجود دارد حالا شکایت آن‌ها به بازرسی رسیده، شکایتی که البته سرپرست قهرمانی اداره ورزش و جوانان استان کرمان می‌گوید به دست آن‌ها نرسیده است.
به گزارش کرمان‌نو، با گذشت بیش از ۵۰ روز از مجمع انتخاباتی هیئت بدنسازی و پرورش اندام استان کرمان حواشی این مجمع انتخاباتی همچنان ادامه دارد. ماجرا ازاین‌قرار است که سه کاندیدای این انتخابات نسبت به روند برگزاری مجمع انتخاباتی و عملکرد اداره ورزش و جوانان استان کرمان معترض بودند. آنها می‌گویند در این انتخابات تخلف شده و بر همین اساس از حق خود کوتاه نمی‌آیند. فرهاد خضری یکی از این سه کاندیدا در گفتگویی به «کرمان نو» گفت: من شکایتم را به اداره ورزش و جوانان بردم؛ اما نتیجه نداد حالا شکایتم را به بازرسی بردم و پیگیر خواهم بود تا مجمع باطل شود.
*مجمعی که طول کشید تا برگزار شود
پس از گذشت چندین ماه از استعفای محمد نصیری رئیس سابق هیئت بدنسازی و پرورش اندام استان کرمان از ریاست این هیئت، مجمع انتخاباتی هیئت ۸ خرداد ۱۴۰۳ برگزار شد. پس از استعفای نصیری اداره کل ورزش و جوانان استان، علی مرادی را به‌عنوان سرپرست این هیئت برای سه ماه به فدراسیون پرورش اندام معرفی و فدراسیون نیز حکم او را امضا کرد. پس از استعفای علی مرادی و بعد از کش‌وقوس‌ها نهایتاً در خرداد انتخابات برگزار شد و این انتخابات با پیروزی علی محمدجعفری به پایان رسید.
افرادی مانند فرهاد خضری، یاسر اسماعیلی، علی محمدجعفری، روح‌الله مظفری، امیرحسین سعید، حمیدرضا اعتمادی و سمانه اسماعیلی در مجمع هیئت بدنسازی و پرورش اندام استان کرمان شرکت کردند.
پیروز این انتخابات که در یک مجمعی بسیار پر حرف‌وحدیث برگزار شد علی محمدجعفری بود.
حالا با گذشت مدتی هنوز این حواشی تمام‌شدنی نیست. حواشی این انتخابات از همان روز برگزاری شروع شد جایی که سه کاندیدا نسبت به روند اطلاع‌رسانی معترض بودند. گویا ۲۴ ساعت قبل از مجمع به آنها اعلام شده بود می‌توانند در مجمع حضور پیدا کنند. این سه نامزد در مجمع حاضر شدند و به نشانه اعتراض اعلام کردند: «انصراف نمی‌دهیم؛ اما از مجمع می‌خواهیم به ما رای ندهند و شکایت خود را در دستگاه قضا پیگیری خواهیم کرد.»
حالا این سه کاندیدای معترض در نامه‌ای به اداره کل ورزش استان، اعتراض خود را مطرح و شکایت مربوطه را در دستگاه قضا ثبت کردند.
فرهاد خضری یکی از این سه کاندیدای معترض در گفتگویی که با «کرمان نو» داشت، گفت: طبق بخشنامه و اساسنامه مجامع، نایب‌رئیس مجمع که مدیرکل ورزش و جوانان استان است موظف بود یک هفته قبل از برگزاری مجمع با نامه کتبی و اسامی اعضای رای دهنده را به اطلاع کاندیدا برسانند تا فرد برای گرفتن رای اعتماد اعضای مجمع رایزنی کند؛ اما متأسفانه این کار را نکردند و ۲۴ ساعت قبل از برگزاری مجمع به‌صورت تلفنی به ما اعلام کردند که فردا روز مجمع است و شما به‌عنوان کاندیدا شرکت کنید.
خضری با بیان اینکه به دلیل تخلفات باید مجمع باطل شود افزود: روز مجمع که رفتیم باتوجه‌به اطلاعی که از قوانین داشتم متوجه شدم که نسبت به این موضوع تخلف شده و یکسری تخلفات دیگر را هم ضمیمه کردیم و همه را به‌صورت اظهارنامه به اداره کل ورزش و جوانان فرستادیم.
کاندیدای معترض هیئت بدنسازی با بیان اینکه مدیرکل به ما وعده امروز و فردا می‌دهد گفت: متأسفانه یک ماه است که مدیرکل به ما وعده امروز و فردا می‌دهد. خودشان هم می‌دانند تخلف کردند و قوانین را رعایت نکردند. من شکایتم را رسانه‌ای کردم و در بازرسی هم این شکایت را ثبت کردم.
خضری با بیان اینکه اداره ورزش و جوانان استان با ما همکاری نمی‌کند مدعی است، فرد منتخب گزینه خود آقایان بوده برای همین از او حمایت می‌کنند؛ اما باتوجه‌به تخلفات صورت‌گرفته باید رأی‌گیری مجمع‌عمومی ابطال شود.
خضری اضافه کرد: من فکر می‌کنم اداره ورزش هم به دلیل وجود برخی از افراد که حامی فرد منتخب هستند به ما جواب درستی نمی‌دهد، انگار می‌ترسند. حتی حاضر هستند تخلف برایشان ثبت شود؛ اما جواب درستی به ما نمی‌دهند.
*اداره ورزش و جوانان استان: شکایتی به ما نرسیده
رفیع‌زاده سرپرست قهرمانی اداره ورزش و جوانان استان کرمان با بیان اینکه اظهارنامه‌ای که کاندیدای معترض فرستاده‌اند رد شده گفت: «کاندیدای معترض روی ۴ مورد اعتراض داشتند ۳ مورد آیین‌نامه‌ای و یک مورد هم مربوط به حراست بوده است. مورد حراستی را باید از حراست بپرسید من نمی‌دانم و در حیطه اختیارات من نیست. سه مورد آیین‌نامه‌ای هم مربوط به موارد فنی آیین‌نامه‌ای بوده که هر ۳ مورد رد شده است. این افراد اظهارنامه نوشتند و ما نیز بر اساس مستندات پاسخ دادیم و روی سیستم آقای پاریزی است.»
او با بیان اینکه شکایتی از سوی کسی صورت نگرفته، ادامه داد: «باتوجه‌به اینکه شکایتی وجود ندارد و تنها اظهارنامه است ما می‌توانیم پاسخ ندهیم. برای ما تنها یک اظهارنامه از طرف ۲ کاندیدا آمده است. اظهارنامه را هم ما با موارد آیین‌نامه‌ای کامل کردیم و روی سیستم آقای پاریزی است. اگر شکایتی شود مستندات موجود است و این مستندات باید به قوه قضاییه ارائه شود.»
او در مورد اعتراض کاندیدا نسبت به نحوه اطلاع‌رسانی گفت: «آیین‌نامه می‌گوید ۷ روز قبل از انتخابات ما باید به کاندیدا اعلام کنیم و همچنین لیست افرادی که باید رای بدهند را نیز اعلام کنیم؛ اما متأسفانه به یکی دو نفر از کاندیدا دقیقه ۹۰ این موضوع اطلاع‌رسانی شده است. حراست می‌گوید باتوجه‌به اینکه باید از سه دستگاه امنیتی اطلاعات سپاه، اطلاعات کشوری و قوه قضاییه استعلام گرفته می‌شده و باتوجه‌به اینکه آن روز فقط جواب اطلاعیه سپاه آمده است به همین دلیل از افراد تعهد گرفته شده که در مجمع بنشینند و اگر جواب مثبت نبود تعهد گرفته شده که مجمع منتفی می‌شود. اما این موضوع را باید از حراست پیگیر شد.»
باوجوداینکه خضری کاندیدای معترض هیئت بدنسازی می‌گوید که باتوجه‌به اینکه اداره ورزش به آنها پاسخ درستی نداده شکایتش را به بازرسی و دستگاه قضا برده است؛ اما سرپرست قهرمانی اداره ورزش و جوانان استان می‌گوید که تنها اظهارنامه به اداره ورزش فرستاده شده که آن هم رد شده است.
اینکه درنهایت تکلیف این انتخابات پر حرف‌وحدیث به کجا می‌رسد سوالی است که در آینده مشخص خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 1
  • امروز: 85
  • دیروز: 83
  • هفته: 745
  • ماه: 4,262
  • سال: 39,100