مدیرعامل خانه مطبوعات استان اعلام کرد. کارگروه ویژه آماده پذیرش درخواست‌های بیمه‌ای اهالی رسانه کرمان

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1762

مدیرعامل خانه مطبوعات استان اعلام کرد. کارگروه ویژه آماده پذیرش درخواست‌های بیمه‌ای اهالی رسانه کرمان
مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمان از شکل‌گیری «کارگروه ویژه پیگیری موضوعات بیمه‌ای کنشگران رسانه‌ای استان» خبر داد و گفت: با موافقت مدیرکل تامین اجتماعی استان کارگروه مذکور شکل گرفته و هفته آینده رسما فعالیت خود را آغاز خواهد نمود.
سیدرضا میرحسینی اظهارکرد: ماهیت مشاغل رسانه‌ای به شکلی است که در حوزه تامین اجتماعی و برخی حوزه‌های دیگر بعضا چالش‌هایی میان کارگاه‌های رسانه‌ای و ادارات متولی رخ می‌دهد؛ به طور مثال موضوع بازرسی کارگاه‌های رسانه‌ای در بحث تامین اجتماعی جزء مشکلات شایع در این زمینه است.
او ادامه داد: ماهیت بعضی مشاغل رسانه‌ای نظیر حرفه خبرنگاری یا عکاسی خبری به شکلی است که حضور فیزیکی در محل کار آنچنان که در مشاغل دیگر وجود دارد، معمول نیست و با ظهور ابزارهای دیجیتال ارتباطی این حضور فیزیکی کمرنگ‌تر از هر زمان دیگری است و بازرسین تامین اجتماعی بنا به وظایف ذاتی خود لازم است از اشتغال به کار همکاران در رسانه‌های خود مطمئن شده و یکی از راه‌های حصول اطمینان از این امر و به تعبیری مهم‌ترین راه، بازدید از محل فیزیکی کار خبرنگاران و عکاسان خبری است.
میرحسینی گفت: طبیعتا به کرات این اتفاق رخ می‌دهد که در زمان حضور بازرسان، خبرنگاران یا عکاسان خبری و یا سایر عوامل رسانه در محل کار خود حضور نداشته باشند و این موضوع سبب تنظیم گزارشات متعددی مبنی بر عدم حضور نیروی بیمه شده بوده و عملا همه این موارد می‌توانند در زمره تخلفات بیمه‌ای قرار گیرند.
مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمان اظهار کرد: چالش‌های کنشگران رسانه‌ای محدود به موضوع بازرسی نیست و موضوعات متعددی نظیر استفاده از یارانه حق بیمه، بحث بازنشستگی و موضوع سختی و زیان‌آوری این مشاغل و سایر موارد در این زمینه وجود داشته که همه می‌تواند در قالب این کارگروه طرح و حل و فصل شود.
میرحسینی افزود: کارگروه با الگویی ابتکاری و کارآمد شکل گرفته و می‌تواند مدل مناسبی برای بهره‌برداری در سایر استان‌های کشور باشد.
او گفت: اهالی رسانه می‌توانند موضوعات خود را اعم از درخواست‌ها، شکوائیه‌ها و پیشنهادات مرتبط با موضوع را برای طرح و بررسی در کارگروه به خانه مطبوعات استان تحویل داده و بر اساس تمهیدات صورت گرفته ترکیب اعضای کارگروه در جلسات آن شناور و برحسب جنس موارد مطروحه خواهد بود.
مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمان بیان کرد: حل و فصل موضوعات مبتلابه مشاغل رسانه‌ای از کارکردهای اصلی نهاد خانه مطبوعات و جزء مطالبات اصلی اهالی رسانه و مورد تاکید هیئت مدیره بوده که امیدواریم با شکل گیری کارگروه در حد قابل قبولی تحقق یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 0
  • امروز: 54
  • دیروز: 124
  • هفته: 1,128
  • ماه: 4,264
  • سال: 43,279