مدیرکل آموزشوپرورش استان کرمان در شورای آموزشوپرورش استان اظهار کرد: «انعقاد تفاهمنامه ساخت ۸۵۰ کلاس و ۶ هنرستان بزرگمقیاس با صنایع و معادن کرمان با حضور استاندار کرمان امضا شد.»
محمدرضا فرحبخش با اشاره به تراکم بالای کلاسهای درس در مدارس استان کرمان و ایجاد اختلالات یادگیری برای دانشآموزان بهویژه در درسهای فارسی، ریاضی و علوم ادامه داد: «بچهها وقتی نمره کافی را کسب نمیکنند، اعتماد به نفس خود را از دست میدهند که موجب بازماندگی از تحصیل و ترک تحصیل میشود.»
او خاطرنشان کرد: «با پیگیریهای طالبی استاندار کرمان ۲۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح حامی در راستای حمایت از دانشآموزان نیازمند به آموزش بیشتر اختصاص یافت که ۲۵ هزار دانشآموز زیرپوشش قرار گرفتند.»
فرحبخش ابراز داشت: «سهونیم میلیون تومان سرانه به هر پژوهشسرا در استان کرمان اختصاص داده میشود که هرچند رتبه اول کشوری را در این زمینه داریم، اما احساس میکنیم، ظرفیت پژوهشسراها برای جمعیت زیر پوشش بیش از دانشآموزان فعلی است.»
*باز شدن دربهای فنیوحرفهای بهروی دانشآموزان
در عین حال مدیرکل فنیوحرفهای استان کرمان گفت: «امیدواریم روند ساخت هنرستانها ادامه یابد و طرح همنوا با هدف باز شدن دربهای فنیوحرفهای بهسوی دانشآموزان باز شود و آنها بهصورت رایگان از آموزشها و خدمات بهرهمند شوند.»
افشین شهرکی خواستار مجوزی از استاندار کرمان برای انتقال تجهیزات فنیوحرفهای به هنرستانهای فنیوحرفهای شهرستانها شد تا دانشآموزان و مردم بتوانند خدمات بهتر و بیشتری را دریافت کنند.
*عضویت ۲ دانشآموز کرمانی در تیم ملی المپیادها
رئیس اداره استعدادهای درخشان ادارهکل آموزشوپرورش استان کرمان نیز اظهار داشت: «وضعیت المپیادهای علمی در استان مطلوب نبود و هنوز هم به جایگاه مورد نظر نرسیده است، اما با این وجود دو دانشآموز کرمانی عضو تیم ملی المپیادهای دانشآموزی شدند.» منظریتوکلی اضافه کرد: «گسترش المپیاد به مدارس استان کرمان در دستور کار قرار دارد و قرار بود اعتباراتی از جمله از سوی صنایع و معادن به این امر اختصاص یابد که تاکنون بودجهای نرسیده است.»
او از تاسیس باشگاه کتاب سمپاد برای بحث و گفتوگوی دانشآموزان در مدرسه علامه حلی کرمان خبر داد که نیاز به تجهیز دارد.
استاندار کرمان گفت: «برنامهریزی مناسبی برای تامین نیروهای مورد نیاز در آموزشوپرورش از همین الان تا اول مهر انجام شود تا ذهن خانوادهها و جامعه درگیر کلاس بدون معلم نباشد و این را به طور قاطع از دوستان انتظار داریم تا پیگیری کنند و به فکر باشند.»
*نیروی آموزشی موردنیاز از الان تامین شود
استاندار کرمان نیز در این نشست، اظهار کرد: «در آغاز برنامه تحولی در آموزشوپرورش استان نیاز به حساسیت و جلب توجه عمومی در کرمان داریم تا همه بدانند جایگاه آموزشوپرورش در دولت ارتقا پیدا کرده است و شاید نیازمند گفتمانسازی در بین مسؤولان از استاندار و آموزشوپرورش تا سایر دستگاهها و نمایندگان، ائمه جمعه و رسانهها باشیم.»
محمدعلی طالبی همچنین نمادسازی در آموزشوپرورش از طریق جشنوارهها و مسابقات مختلف و تقدیر از معلمان و دانشآموزان موفق و مدارس خلاق را مهم دانست.
طالبی ابراز داشت: «آموزش خانوادهها در زمینه مهارتهای تربیتی باید مدنظر قرار گیرد و مشوقهای اجتماعی را بر اساس مشارکت خانوادهها در امور مدارس داشته باشیم که این مشارکت به معنای مشارکت مالی نیست.»
او افزود: «توانمندسازی حرفهای معلمان و افزایش انگیزه آنها با توجه به شرایط اقتصادی که داریم را باید مورد توجه قرار دهیم.»
طالبی از ظرفیت خوب بنگاههای اقتصادی در استان کرمان سخن بهمیان آورد و از حضور این مجموعهها در نهضت مدرسهسازی خبر داد و عنوان کرد: «برخی موارد در آموزشوپرورش را میتوان با برنامه راهبردی با مشارکت سازماندهی شده بنگاههای اقتصادی بهویژه برای حمایت از دانشآموزان نخبه پیگیری کرد.»
او ادامه داد: «نیازمند سیاستهای استانی در بحث آموزشوپرورش هستیم و برنامه تحولی برای این مجموعه باید بنویسیم و اقدامات در حوزه اختصاص منابع و سایر حوزهها را دنبال کنیم.»
استاندار کرمان خواستار تشکیل گروه فکری و باتجربه برای کار کردن بر مسائل آموزشوپرورش و تدوین برنامههای کوتاهکدت، میانمدت و بلندمدت برای حمایت بخش خصوصی از آموزش و پرورش شد و گفت: «ایجاد پیوند بین بخش خصوصی و آموزشوپرورش امری مهم و ضروری است.»
او اظهار کرد: «برنامهریزی مناسبی برای تأمین نیروهای مورد نیاز در آموزشوپرورش از همین الان تا اول مهر انجام شود تا ذهن خانوادهها و جامعه درگیر کلاس بدون معلم نباشد و این را به طور قاطع از دوستان انتظار داریم تا پیگیری کنند و به فکر باشند.»
2073 | ۰۴/۰۹/۱۱
2072 | ۰۴/۰۹/۱۰
2071 | ۰۴/۰۹/۰۹